روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳

فرصت های پسا-برکسیت برای کشتیرانی بریتانیا

رئیس شرکت جهانی قانون موسوم به NFB در کنفرانسی با عنوان «کشتیرانی در دوران برکسیت، ایجاد فرصت های تجاری با قوانین محدود» تاثیرات منفی خروج بریتانیا از اتحادیۀ اروپا را بر صنعت بین المللی کشتیرانی ناچیز خواند.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۹۲۹۶
فرصت های پسا-برکسیت برای کشتیرانی بریتانیابه گزارش گروه بین الملل مانا و به دنبال خروج بریتانیا از اتحادیۀ اروپا و عدم امکان پهلوگیری شناورهای این کشور در بنادر کشورهای عضو اتحادیه و بالعکس، رئیس شرکت NFB گفت: تاثیر برکسیت بر صنعت بین المللی کشتیرانی به موجب اعمال تغییرات در مالیات، وظایف و تعرفه ها تعیین می شود.
بر اساس این گزارش، تامین هزینۀ مالی شناورها و خدمات مربوطه در بریتانیا بر عهدۀ بانک ها و شرکت های بیمه است که میتوانند خدمات برون مرزی را از طریق ارتباط با شرکت های تابعۀ خارجی ارائه دهند. بر همین اساس، برخی موسسات نیز ممکن است همکاری خود با دریانوردی لندن با قدمتی طولانی را در بخش های چون کارگزاری، قانون، حسابداری، بیمه و آموزش های دریایی قطع کنند.
از سویی دیگر، بریتانیا برای اولین بار و به دنبال خروج از اتحادیۀ اروپا می تواند فرصت مذاکره و عقد قراردادهای تجاری با کشورهای خارج از اتحادیه را تجربه کند. افزون بر آن، فرصتی برای بازبینی دریافت مالیات بر اساس تناژ از سوی دولت ایجاد و اپراتورها و مالکان بیشتری برای همکاری و ارتقا تجارت جذب کشتیرانی این کشور خواهد شد.
این گزارش ضمن اشاره به اظهارات شرکت NFB ادامه داد: ارائۀ هر گونه کمک از سوی بریتانیا به بخش دریانوردی این کشور مستلزم رعایت قانون بین الملل تجارت و قوانین اتحادیه است و بدین منظور باید به تعرفه های سازمان تجارت بین الملل جهانی (WTO) وابسته باشد.
این گزارش در پایان افزود: مدیر اجراییِ خدمات حرفه ای دریانوردیِ لندن گفت: سازمان ثبت شناورها در بریتانیا با هدف پاسخگویی بهتر و تمرکز بر مشتریان گام هایی موثر و روبه جلو برمیدارد و بررسی دقیق موسسات رده بندی پیشتاز در این عرصه و تعیین تیم جدید تجاری از جمله فرصت های کشتیرانی بریتانیا در دوران پسا-برکسیت است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار