۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸
رئیس کشتیرانی مرسک دانمارک در گفتگو با بلومبرگ:

برنامه ای برای خرید شناورهای جدید نداریم!

رئیس کشتیرانی مرسک دانمارک -بزرگترین خط کشتیرانی کانتینری دنیا- از تصمیم توقف سفارش شناورهای جدید و بجای آن خرید شناورهای کشتیرانی های رقیب خبر داد.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۶۹۱۵۳
برنامه ای برای خرید شناورهای جدید نداریم!
به گزارش گروه بین الملل مانا، رئیس خط کشتیرانی مرسک دانمارک به بلومبرگ گفت: اگربزرگترین خط کشتیرانی کانتینری دنیا نیاز به گسترش و توسعه داشته باشد این بدان معنی نیست که باید شناورهای جدید را سفارش دهد.
"Rasmussen" با اشاره به اینکه برای رشد و توسعه نیازی به پر کردن بازار با شناورهای جدید نیست، افزود: در لیست سفارشات کشتیرانی مرسک دانمارک 27 شناور وجود دارد که معادل 12 درصد از ظرفیت موجود ناوگان است.
وی خاطر نشان کرد: در نظرداریم به روند سفارش شناورهای ساخته شده جدید با توجه به شرایط بازار پایان دهیم و درعوض شناورهای کشتیرانی های رقیب را خریداری کنیم.
رئیس کشتیرانی مرسک به بلومبرگ گفت:در سال 2015، کشتیرانی مرسک شناورهای را دریاردهای کشتی سازی دووی کره جنوبی، صنایع سنگین هیوندایی کره جنوبی- بزرگترین کشتی سازی جهان - و کاسکوی چین سفارش داده است که درفواصل سالهای 2017 و 2018 تحویل داده خواهند شد.
ناگفته نماند،11 فروند شناور از نوع Triple-E در کشتی سازی دووی کره جنوبی با 19.630 کانتینر سایزاستاندارد و به ارزش 1.8 میلیارد برای هریک در حال ساخت هستند. 
وی در ادامه تاکید کرد: پیش ازاین، سفارش شناورها یک اقدام معنادارو مهم محسوب می شد اما در حال حاضراز یک سو بازار مملواز سفارشات جدید است و از سوی دیگرتجارت جهانی  نیزرشد قابل قبولی به خود نمی بیند.
علاوه براین، صنعت کشتیرانی از نرخ پایین کرایه حمل که نشات گرفته از بار اضافی و روند کند رشد تجارت جهانی است نیز رنج می برد. 
این مقام مسئول خاطر نشان ساخت: کشتیرانی مرسک دانمارک در هفته گذشته پس از اینکه ازاستراتژی جدیدش مبنی بر تجزیه به دو شرکت حمل و نقل و انرژی رونمایی کرد، رشد 3.4 درصدی سهام را تجربه کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار