۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵

تکمیل سایت شنای بندر ترکمن در سال جاری

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از تکمیل سایت شنای بندر ترکمن در سال جاری با اعتبار 750 میلیون تومان خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۸۹۸۰
تکمیل سایت شنای بندر ترکمن در سال جاری
احمد تجری در گفتگو با خبرنگار مانا از آماده سازی سایت طرح شنا در بندر ترکمن طی سال جاری خبر داد و گفت: با این اقدام شرایط مناسبی برای شنای گردشگری در بندر ترکمن فراهم خواهد آمد.                                                               
معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، بیان کرد: به این منظور 750 میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی در سال جاری تخصیص خواهد یافت اما در بخش اعتبارات استانی به این پروژه مبلغی اختصاص نیافته است.
وی در ادامه تصریح کرد: پروژه گردشگری سایت شنای بندر ترکمن شامل مجتمع خدماتی بهداشتی، راه دسترسی، آبخوری و تاسیسات مکانیکی است.
تجری بیان داشت: بر اساس هماهنگی های انجام شده در اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، امسال عملیات تکمیل مجتمع خدماتی بهداشتی ، زیرسازی و آسفالت مسیر دسترسی به ساحل شنا، تاسیسات مکانیکی و احداث آبخوری انجام خواهد شد.
به گفته وی، طی سالهای اخیر اعتبارات قابل توجهی از محل منابع ملی و استانی برای تکمیل زیرساختهای گردشگری در ساحل بندر ترکمن تخصیص یافته است.                                                                                                            
معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، توجه به زیرساختهای گردشگری در بندر ترکمن باعث شده تا شاهد رونق هر چه بیشتر گردشگری در این منطقه ساحلی از گلستان باشیم.
وی با اشاره به اینکه بندر ترکمن محل ورود گردشگران به جزیره آشوراده نیز محسوب می شود، اذعان داشت: بنابراین بندر ترکمن در مقایسه با سایر سواحل استان از اهمیت بیشتری در بخش گردشگری دریایی برخوردار است.
این مقام مسئول در استان گلستان به افزایش حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی به بندر ترکمن برای ایجاد تاسیسات گردشگری طی سالهای اخیر اشاره کرد و گفت: هم اکنون شاهد حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی داخلی و خارجی در بندر ترکمن هستیم.
به گفته وی با بهره برداری از پروژه های گردشگری در حال انجام در بندر ترکمن طی سالهای آینده شاهد تحولی عظیم در بخش گردشگری بندر ترکمن خواهیم بود.                                
معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، بیان داشت: مهمترین پروژه سرمایه گذاری فعلی در بندر ترکمن به پروژه آسمان دریای خزر مربوط می شود که توسط سرمایه گذار بخش خصوصی خارجی در حال انجام است.
وی در ادامه گفته های خود اظهار داشت: طبق برآوردهای انجام شده، حجم سرمایه گذاری این پروژه 200 میلیون دلار اعلام شده است که در نوع خود اعتبار قابل توجهی برای بخش گردشگری دریایی و ساحلی در شمال کشور محسوب می شود.
به گفته وی، بخشی از اعتبارات این پروژه نیز در قالب تسهیلات بانکی در اختیار سرمایه گذار خارجی قرار خواهد گرفت و بخشی دیگر توسط سرمایه گذار تامین می شود.
وی اذعان داشت: این پروژه که برای 500 نفر اشتغالزایی به همراه خواهد داشت در زمینی به وسعت 197 هکتار اجرایی می شود.
معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، تاکید کرد: در این پروژه گردشگری ساحلی تمام امکانات لازم در زمینه خدمات رفاهی و تفریحی به صورت جامع برای گردشگران در نظر گرفته شده است.
تجری بیان کرد: پروژه بزرگ گردشگری دریایی و ساحلی آسمان دریای خزر در بندر ترکمن را می توان یکی از مهمترین پروژه های گردشگری شمال کشور عنوان کرد که تاثیر بسزایی در رونق گردشگری دریایی منطقه خواهد داشت.
برچسب ها: بندر ترکمن
ارسال نظرات
آخرین اخبار