۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵

سرمایه گذاری 210 میلیارد تومانی در بندر گز

پروژه های گردشگری دریایی و ساحلی با سرمایه گذاری بخش خصوصی و هزینه 210 میلیارد تومان در بندر گز اجرایی می شود.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۸۹۷۸
سرمایه گذاری 210 میلیارد تومانی در بندر گز معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان به خبرنگار مانا گفت: شهرستان بندر گز یکی از مهمترین مقاصد گردشگری استان گلستان در نوار ساحلی محسوب می شود که همواره گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند.
احمد تجری با اشاره به توسعه هرچه بیشتر زیرساختهای گردشگری در این شهرستان ساحلی طی سالهای اخیر گفت: با تخصیص اعتبارات استانی موفق شده ایم در برخی نقاط ساحلی بندر گز، امکانات تفریحی نظیر کمپینگ، سرویس بهداشتی و راه دسترسی مناسب ایجاد کنیم.
وی همچنین به ساحل سازی و نورپردازی مناسب در سواحل بندر گز در راستای توسعه گردشگری ساحلی و دریایی بندر گز اشاره کرد.
به گفته این مقام مسئول در استان گلستان، طی سالهای اخیر رغبت سرمایه گذاران بخش خصوصی به منظور ایجاد امکانات توریستی در ساحل بندر گز افزایش یافته است.                                                                                      
وی خاطرنشان کرد: این امر به گونه ای است که علاوه بر حضور سرمایه گذاران داخلی، شاهد حضور سرمایه گذاران خارجی در گردشگری بندر گز نیز هستیم.
معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان همچنین بیان داشت: در همین راستا شرکت آرمان طبیعت اقدام به احداث مجتمع توریستی، اقامتی، پذیرایی و تفریحی در ساحل بندر گز کرده است.                               
وی در ادامه بیانات خود اظهار داشت: مجموع اعتبار سرمایه گذاری شده در این پروژه ها 210 میلیارد تومان برآورد شده است که بخشی از آن به طور مستقیم توسط سرمایه گذار و بخشی دیگر با استفاده از تسهیلات بانکی تامین می شود.                                  
تجری عنوان کرد: شرکت آرمان طبیعت با سرمایه گذاری خارجی اقدام به احداث مجتمع اقامتی، پذیرایی و توریستی ، تفریحی در ساحل بندر گز کرده است.
به گفته این مقام مسئول در استان گلستان، این پروژه در زمینی به مساحت 28 هکتار اجرایی می شود و برای 300 نفر اشتغالزایی به همراه خواهد داشت.
معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان تاکید کرد: این پروژه تا اتمام کامل به اعتباری بالغ بر 200 میلیارد تومان نیاز خواهد داشت.                                                                                    
وی پروژه گردشگری ساحلی و دریایی آرمان طبیعت بندر گز را یکی از مهمترین پروژه های گردشگری نوار ساحلی شمال کشور عنوان کرد و گفت: با اتمام این پروژه و بهره برداری از آن، تعریف جدیدی از گردشگری دریایی و ساحلی در شمال کشور ایجاد خواهد شد.
تجری همچنین به احداث مجتمع اقامتی، پذیرایی، تفریحی و توریستی دیگری به نام " دریای آرام گلستان" در ساحل بندر گز با سرمایه گذاری بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: در این پروژه گردشگری انواع خدمات رفاهی، تفریحی و پذیرایی در ساحل و دریا برای گردشگران ایجاد خواهد شد.
به گفته این مقام مسئول در استان گلستان، به منظور انجام این پروژه گردشگری در بندر گز 10 میلیارد تومان اعتبار هزینه خواهد شد.
وی بیان داشت: از این میزان سه میلیارد تومان آورده سرمایه گذار بخش خصوصی است و هفت میلیارد مابقی در قالب تسهیلات بانکی در اختیار سرمایه گذار قرار خواهد گرفت. 
معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، خاطرنشان ساخت: پروژه گردشگری " دریای آرام گلستان" در زمینی به وسعت هفت هکتار اجرایی خواهد شد.
وی اذعان داشت: بر اساس طرح مطالعاتی و اعلام سرمایه گذار بخش خصوصی، پس از بهره برداری از این پروژه، امکان اشتغال 40 نفر ایجاد خواهد شد.
برچسب ها: بندر گز
ارسال نظرات
آخرین اخبار