روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹
در 8 سپتامبر 2017:

کنوانسیون مدیریت آب توازن لازم الاجرا خواهد شد

نماینده دائم سازمان بنادر در سازمان جهانی دریانوردی IMO در آیمو گفت: با الحاق کشور فنلاند تناژ کشورهای متعاهد به این کنوانسیون به رقم ٣٥,١٤٤درصد با ٥٢ کشور متعاهد بالغ شد که در این صورت کنوانسیون آب توازن در تاریخ ٨ سپتامبر ٢٠١٧ لازم الاجرا خواهد شد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۸۸۰۴
کنوانسیون  مدیریت آب توازن لازم الاجرا خواهد شدبه گزارش مانا نماینده دائم سازمان بنادر در سازمان جهانی دریانوردی (IMO) با اعلام این خبر گفت: کنوانسیون آب توازن یکی از مهم ترین کنوانسیون های بین المللی در خصوص جلوگیری از جا به جایی موجودات آبزی مضر از طریق آب توازن کشتی ها قلمداد می شود.
ماندانا منصوریان با بیان اینکه یکی از شروط لازم الاجرا شدن کنوانسیون آب توازن " الحاق حداقل ٣٠ کشور با تناژ بیش از ٣٥ درصد تناژ ناخالص جهانی است" گفت : این اتفاق از سال تصویب کنوانسیون یعنی از سال ٢٠٠٤ میلادی باگذشت بیش از ١٢ سال تا امروز محقق نشده بود. 
نماینده سازمان بنادر و دریانوردی در" آیمو" گفت: با الحاق کشور فنلاند تناژ کشورهای متعاهد به این کنوانسیون به رقم ٣٥,١٤٤درصد با ٥٢ کشور متعاهد بالغ شد که در این صورت کنوانسیون آب توازن در تاریخ ٨ سپتامبر ٢٠١٧ ( ١٨ شهریور ١٣٩٥) لازم الاجرا خواهد شد.
لازم به ذکر است جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهای پایلوت برای تهیه مقدمات تدوین این کنوانسیون بوده و نقش مهمی در شکل گیری این سند بین المللی داشته است. 
مشکل گونه های مهاجم با توجه به وسعت تجارت و حجم تردد کشتیها در چند دهه گذشته ایجاد شده است و تاثیرات منفی زیادی در مناطق مختلف جهان در پی داشته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار