۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲

پیش بینی ورود حجم عظیم گردشگر به سواحل گلستان

پیش بینی می شود در روز های پیش رو شاهد ورود حجم زیادی از گردشگران سراسر کشور به نوار ساحلی استان گلستان به ویژه در بنادر ترکمن و گز باشیم.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۸۷۲۲
پیش بینی ورود حجم عظیم گردشگر به سواحل گلستان
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به اتمام تعطیلات تابستانی و تعطیلات عید قربان، ورود حجم زیادی از گردشگران به استان گلستان از روزهای پایانی هفته جاری پیش بینی می شود.
رحمان فرمانی ادامه داد: انتظار می رود ورود حجم زیادی از گردشگران به استان گلستان به ویژه نوار ساحلی آن تا هفته نخست مهرماه ادامه داشته باشد.
وی خاطرنشان ساخت: هر چند سواحل استان گلستان همچون سواحل استان های گیلان و مازندران برای گردشگران شناخته شده نیست اما با این وجود شاهد حضور گردشگران زیادی در سواحل استان گلستان نیز همواره در ایام تابستان خواهیم بود.             
این مقام مسئول در استان گلستان گفت: از آنجا که استان گلستان در مسیر سفر گردشگرانی که قصدسفر به مشهد مقدس را دارند، قرار گرفته است، لذا این زوار علاقه مند هستند از جاذبه های ساحل و دریا نیز در طول سفر بهره مند شود و لذا مسیر خود را گذر از نوار ساحلی گلستان قرار می دهند.
وی بیان داشت: از سوی دیگر گردشگرانی که از استان های خراسان قصد سفر به گیلان و مازندران را دارند نیز از استان گلستان عبور می کنند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان اذعان کرد: به منظور ارائه خدمات مناسب در سواحل استان با همکاری ادارات و دستگاه های فرهنگی استان، اجرای برنامه های شاد و مفرحی در سواحل برنامه ریزی شده است.
وی اظهار داشت: همچنین برگزای مسابقه والیبال ساحلی ، جشنواره های بومی- محلی، نمایشگاه های صنایع دستی و جنگ های شاد شبانه در این ایام در نوار ساحلی استان گلستان برگزار می شود.                                       
این مقام مسئول در استان گلستان ادامه داد: همچنین در بحث شنا، طرح های ساماندهی دریا در بندر ترکمن و بندر گز برای گردشگران تعبیه شده است.
وی از فراهم کردن مقدمات ایجاد طرح ساماندهی دریا در گمیشان نیز خبر داد و گفت: اما هنوز به دلیل عدم تکمیل زیرساختهای گردشگری در این منطقه امکان شنای گردشگران در این ساحل وجود ندارد.
به گفته وی، در این طرح های ساماندهی که با مدیریت استانداری اداره می شود خدمات مناسب شنا و سایر خدمات تفریحی و رفاهی به گردشگران ارائه می شود.
فرمانی خاطرنشان ساخت: چگونگی فعالیت طرح های ساماندهی دریا به طور مرتب رصد می شود تا با بر طرف کردن نقاط ضعف آن بتوانیم رضایت گردشگران را جلب کنیم.
وی به امنیت شنا در خلیج گرگان اشاره کرد و گفت: تا کنون گزارشی مبنی بر غرق شدگی در آبهای خلیج گرگان در تابستان امسال نداشته ایم.
به گفته وی، شرایط شنا در خلیج گرگان در مقایسه با دریای خزر بسیار متفاوت است و به دلیل عمق کم خلیج گرگان، گردشگران به راحتی می توانند در مکانی نسبتاً آرام و بدون موج شنا کنند.
این مقام مسئول در استان گلستان به وجود امکانات گردشگری ساحلی و دریایی در بنادر ترکمن و گز اشاره کرد و گفت: با استفاده از اعتبارات استانی طی سالهای اخیر زیرساختهای گردشگری نظیر آلاچیق، راه دسترسی، سیستم روشنایی، سرویس بهداشتی و ... در سواحل این بنادر ایجاد شده است.
فرمانی اذعان داشت: همچنین امکان سفر گردشگران از طریق بندر ترکمن و قایق های تفریحی کوچک به جزیره زیبای آشوراده فراهم است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان اظهار داشت: هر چند زیرساختها و امکانات گردشگری در سواحل استان به اندازه کافی وجود ندارد امان نهایت تلاش خود را با بکارگیری حداکثر توان و امکان خود فراهم می کنیم تا خدمات مناسب گردشگری را ارائه دهیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار