۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷

کره شمالی سه فروند موشک پرتاب کرد

همزمان با برگزاری اجلاس گروه 20 در چین، کرۀ شمالی از سواحل شرقی خود سه فروند موشک بالستیک را به سمت ژاپن شلیک کرد.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۶۸۶۹۳
کره شمالی سه فروند موشک پرتاب کرد به گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از رویترز، موشک‌ها در حدود ساعت سه صبح به وقت گرینویچ از شهر پیونگ یانک پایتخت کره شمالی با برد یک هزار کیلومتری(600 مایلی) پرتاب شدند و با منطقه حفاظت شده دفایی هوایی ژاپن برخورد کردند.
وزیر دفاع ژاپن در بیانه ای با ابراز نگرانی شدید از این اقدام گفت:ما در حال بررسی جرئیات هستیم و این اقدام را یک تهدید جدی برای امنیت ملی کشور می دانیم.
رئیس جمهور کره جنوبی نیز در این باره گفت: اقدامات تحریک آمیز کره شمالی و آزمایش موشک های بالستیک به شدت صلح و ثبات در منطقه شبه جزیره کره و نیز منطقه شمال شرق آسیارا تهدید می کند و چالشی برای روابط کره جنوبی با چین به شمار می آید.
رویتزر در ادامه نوشت: پیونگ‌یانگ در دو دهۀ گذشته مورد شدیدترین تحریم‌های سازمان ملل قرار گرفته است، با این حال، این کشور اعلام کرد  تا زمانی که آمریکا به سیاست خصمانۀ خود پایان ندهد و مرکز فرماندهی نظامی خود در کرۀ جنوبی را منحل نکند برنامۀ هسته‌ای خود را متوقف نخواهد کرد.
ناگفته نماند، کره شمالی در ماه گذشته و در پی تهدید حملۀ هسته‌ایِ تلافی‌جویانه علیه رزمایش‌های بزرگ آمریکا و کرۀ جنوبی نیز یک موشک بالستیک با برد 500 کیلومتری را از زیردریایی خود شلیک کرده بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار