۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷
تا پایان امسال؛

هشت اکوکمپ در سواحل قشم ساخته می شود

معاون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از ساخت هشت اکوکمپ در ساحل جزیره قشم با هدف توسعه طبیعت گردی در این جزیره تا پایان سال جاری خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۸۱۶۸
هشت اکوکمپ در سواحل  قشم ساخته می شود
فرزین حقدل در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بر اساس مصوبه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مبنی بر ساخت اکوکمپ در کل کشور، جزیره قشم نیز به عنوان یکی ازمهمترین قطب های طبیعت گردی کشور برای ساخت اکوکمپ معرفی شد.
معاون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم بیان داشت: رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کشور، نگاه ویژه ای را در بحث طبیعت گردی و توریسم دریایی نسبت به جزیره قشم دارند که این امر برای توسعه هر چه بیشتر توریسم جزیره بسیار امید بخش خواهد بود.
وی خاطرنشان ساخت: بر این اساس از 18 اکوکمپی که قرار است در کل کشور ایجاد شود، ساخت هشت اکوکمپ در جزیره قشم جانمایی شده است.
به گفته این مقام مسئول در جزیره قشم، این اکوکمپ ها با سرمایه گذاری بخش خصوصی و هماهنگی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری و سازمان منطقه آزاد قشم در حال ساخت هستند.                 
وی خاطرنشان ساخت: بخشی از اعتبارات لازم برای ایجاد اکوکمپ ها با پرداخت تسهیلات بانکی از سوی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری تامین خواهد شد.                                                                      
وی عنوان کرد: در این اکوکمپ ها انواع خدمات گردشگری اعم از اقامتی و خدماتی و تفریحی به گردشگران علاقه مند ارائه خواهد شد.
حقدل با بیان اینکه سازه های این اکوکمپ ها با بهره گیری از متریال بومی منطقه ایجاد شده است، اذعان داشت: ظرفیت هر یک از اکوکمپ ها، پذیرش حداقل 70 نفر گردشگر است.                                                                 
وی یادآور شد: بر اساس جانمایی صورت گرفته این اکوکمپ ها دور تا دور جزیره و در نقاط ساحلی جهت اسکان گردشگران احداث می شود.
به گفته معاون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، پیش بینی می شود این اکوکمپ ها بسیار مورد استقبال گردشگران به ویژه طبیعت گردان قرار گیرد.                                                                           
وی تاکید کرد: بر اساس زمان بندی انجام شده، پیش بینی می شود تا پایان سال جاری شاهد بهره برداری از این اکوکمپ ها در جزیره باشیم.
حقدل اظهار داشت: بنابراین بخشی از مشکل اسکان گردشگران ورودی به قشم با راه اندازی این اکوکمپ ها برطرف خواهد شد.
وی با بیان اینکه توریسم جزیره قشم از سایر مناطق نزدیک جزیره از جمله دبی و کیش متفاوت تعریف شده است، گفت: طبیعت گردی رکن اصلی توریسم جزیره قشم است و سعی داریم خدمات گردشگری را متناسب با امکانات بومی منطقه و مورد دلخواه طبیعت گردان به آنها ارائه دهیم.
این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: به این ترتیب خواهیم توانست شرایط گردشگری منحصر به فردی را در جزیره قشم ایجاد کنیم.
به گفته وی، اقامت در خانه های بومی و سرو غذاهای محلی جزء اولویت های توسعه گردشگری قشم محسوب می شود که برای رسیدن به این امر، در حال آموزش جامعه محلی برای برخورد مناسب با گردشگران و ارائه خدمات به آنها هستیم.
وی در ادامه سخنان خود در خصوص وضعیت فعلی گردشگری جزیره قشم اظهار داشت: روند افزایش ورود گردشگر به جزیره قشم از ابتدای سال جاری تا کنون ادامه داشته است.                     
حقدل با اشاره به رشد 40 درصدی ورود گردشگر به جزیره قشم در نوروز امسال بیان داشت: هم اکنون نیز در فصل تابستان شاهد حضور گردشگران به جزیره قشم هستیم.
معاون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: اکثر گردشگران ورودی به جزیره قشم را گردشگران استان های همجوار به ویژه سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد در تعطیلات آخر هفته تشکیل می دهند.
برچسب ها: قشم
ارسال نظرات
آخرین اخبار