۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۴

اعطای اولین نشان ISDS به بزرگترین زیردریایی حفاری

بزرگترین زیردریایی حفاری متعلق به شرکت پیمانکاریِ حفاری فراساحل Diamond هوستن توانست از سوی موسسۀ رده بندی DNV GL اولین نشان ISDS دریافت کند.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۸۰۹۳
اعطای اولین نشان ISDS به بزرگترین زیردریایی حفاریبه گزارش گروه بین الملل مانا، موسسه رده بندی DNV GL اولین نشان ISDS را به بزرگترین زیردریایی حفاری موسوم به Ocean Greatwhite با طول 123 و عرض 78 متر که در یارد کشتی سازی صنایع سنگین هیوندای ساخته شده است؛ اعطا کرد.
بر اساس این گزارش، این زیردریایی جزء اولین تجهیزات فراساحل است که توانسته از موسسه رده بندی DNV GL نشان ISDS را دریافت کند. دریافت این گواهی بدان معناست که عملکرد سیستم های یک شناور، مستقل از رفتار کلی اجزای آنها در نرم افزار مجتمع است.
این گزارش در ادامه افزود: بر اساس اطلاعاتِ موجود در صنعت حفاری، واحدهای حفاری در فراساحل شاهد کاهش زمان 30 درصدی در عملیات حفاری خواهند بود که خود تضمینی برای ضرورت های ایمنی، نگهداری، در دسترس بودن و اعتبار این عملیات به حساب می آید.
این شناور دریایی ضمن فعالیت در عمق سه هزار متری قادر است تا عمق 10 هزار متری نیز عملیات حفاری را انجام دهد.
بر همین اساس، مدیر بررسی های منطقه ای DNV GL گفت: امیدوارم عملکرد این شناور موجب روشن شدن اهمیت نشان ISDS برای ارتقا سیستم های پیچیده بر رو ی شناورها شود.
مدیر ارشد موسسۀ رده بندیِ DNV GL نیز در پایان اظهار داشت:  با تکمیل پروژه های بزرگ و نوآورانه برآنیم تا مرزهای تکنولوژی را برمی داریم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار