۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱

طرحی برای آینده تالاب هامون نیاز است

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون درمجلس گفت: بهبود وضعیت تالاب هامون نیازمند طرحی است تا آینده این تالاب را مشخص کند.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۸۰۲۲
طرحی برای آینده تالاب هامون نیاز است
به گزارش مانا حبیب الله دهمرده با بیان اینکه قسمت اعظمی ازتالاب هامون خشک شده است، گفت: قراردادی میان ایران و افغانستان برای تعیین حق آبه برای برداشت از رودخانه هیرمند درنظر گرفته شود تا مشکلات کم آبی تالاب هامون برطرف شود. 
وی درباره وضعیت تالاب هامون درکشور، افزود: یکی از مشکلات ما در زمینه ریزگردها دراین منطقه ناشی از وضعیت رودخانه هامون است و به همین علت دولت باید اقدامات کارآمدی در راستای بهبود این وضعیت بیاندیشد.
نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کار جدیدی برای بهبود وضعیت تالاب هامون انجام نشده است، تصریح کرد: بدیهی است که با توجه به اینکه منابع آبی در دریاچه هامون رو به کاهش است و باتوجه تبخیر شدن منابع آبی، دامداران نیز در این راستا با مشکلاتی روبرو می شوند.
دهمرده با بیان اینکه آمایش سرزمینی برای سیستان و دریاچه هامون وجود ندارد، ادامه داد: بهبود وضعیت تالاب هامون نیازمند طرحی است تا آینده این تالاب را مشخص کند.
وی با بیان اینکه حق آبه از رودخانه هیرمند دراختیار ایران قرار گیرد تا بتوانیم وضعیت دریاچه هامون را سرو سامان ببخشد، ادامه داد: قسمت اعظمی از دریاچه هامون خشک شده است.
عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، یادآورشد: تقریبا440 کیلومترمربع دریاچه هامون به اصطلاح در کانون بحران قرار دارند و این درحالی است که درحدود بیست سال است که آب در آن جریان ندارد و به همین علت این محدوده تبدیل به کانون بحران شده است
ارسال نظرات
آخرین اخبار