۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴
در سال جاری انجام می شود:

نصب شش سکوی دریایی در میدان گازی پارس جنوبی

قائم مقام مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: با برنامه ریزی انجام شده بدست متخصصان کشورمان شش سکوی دریایی سال جاری در میدان گازی پارس جنوبی نصب می‌شود.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۶۷۹۷۲
نصب شش سکوی دریایی در میدان گازی پارس جنوبی
به گزارش خبرنگار مانا فرخ علیخانی صبح امروز درآیین نصب سکوی B فاز 18 پارس جنوبی گفت: نصب سکوی B فاز 18 میدان گازی پارس جنوبی و پل رابط آن، برنامه توسعه‌ای دیگری را در افزایش برداشت گاز از مخزن مشترک این میدان محقق کرده است.
وی افزود: این سکو با دوهزار و 300 تن وزن ظرفیت تولید و برداشت روزانه 14 میلیون مترمکعب گاز از میدان گازی پارس جنوبی دارد.
قائم مقام مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به فرآیند چهار مرحله ای نصب خاطر نشان کرد: فرآیند نصب شامل چهار مرحله، نصب سکو، پل، سازه مشعل و مشعل به همت متخصصان داخلی است.
وی اضافه کرد: نصب پل رابط میان سکوی اصلی و سه پایه مشعل به وزن 240 تن و ارتفاع 98 متر نیز با موفقیت اجرا شد.
علیخانی با اشاره به بارگیری سکوی B فاز 18، درسوم تیرماه سال جاری از یارد بندرعباس تصریح کرد: با اجرای عملیات نصب پس از راه اندازی این سکو در آذر امسال، برداشت 14 میلیون مترمکعب گاز از آن محقق می شود.
وی با تاکید بر برنامه ریزیهای انجام شده عنوان کرد: براساس برنامه ریزی تا پایان امسال 6 سکوی دریایی در پارس جنوبی نصب و راه اندازی می شود.
قائم مقام مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: در کمتر از یک ماه گذشته سه سکو در موقعیت خود در میدان گازی پارس جنوبی نصب شدند و در ماه های آینده سه سکوی دیگر هم نصب می شوند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار