۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۱
در شش روز نخست صید

صیادان استان بوشهر 186 تن میگو صید کردند

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات بوشهر گفت: صیادان استان بوشهر در شش روز نخست صید 186 تن میگو صید کردند که افزایش 24 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۶۷۹۱۴
صیادان استان بوشهر 186 تن میگو صید کردند
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر عباس‌ آهنگرمقدم بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مشارکت هشت هزار صیاد برای صید میگو در آبهای استان بوشهر اظهار داشت: صیادان دراین شش روز گذشته 186 تن میگو صید کرده‌اند که این میزان به نسبت مدت مشابه پارسال که 149 تن بود 37 تن افزایش یافته است.
وی از فعالیت 910 شناور صیادی در صید میگو خبرداد و افزود: 460 قایق و 450 لنج صیادی در صید میگو مشارکت دارند که هشت هزار صیاد بر روی آنها فعالیت می‌کند.
معاون شیلات استان بوشهر با اشاره به ممنوع بودن صید در نوزادگاه میگو تصریح کرد: براساس مصوبات کارگروه مدیریت صید استان هشت منطقه شامل پنج زیستگاه مصنوعی و سه زیستگاه طبیعی و نوزادگاه به عنوان مناطق ممنوع اعلام شد.
وی با بیان اینکه صیادان باید از صید در مناطق ممنوعه هشت گانه بپرهیزند گفت: در روزهای گذشته که چند شناور در اعماق کمتر ازپنج متر دریا اقدام به صید میگو کرده بودند، توقیف شدند.
آهنگرمقدم درخصوص قیمت گذاری میگو هم گفت: تعیین قیمت میگو بر اساس عرضه و تقاضاست و شیلات نقشی در آن ندارد.
وی با اشاره به توزیع میگو در بازارچه میگو در بوشهر خاطر نشان کرد: امسال تاکنون دو بار میگو در بازارچه شیلات واقع در بندر صیادی بوشهر عرضه شد که به بخش خصوصی واگذار شده است.
برچسب ها: صید میگو
ارسال نظرات
آخرین اخبار