۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳

سایه مونسون همچنان بر دریای عمان

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: پدیده جوی مونسون که از هفته گذشته در استان فعالیت خود را آغاز کرده بود همچنان در سواحل دریای عمان فعالیت دارد.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۶۷۹۰۶
سایه مونسون همچنان بر دریای عمان
علی ملاشاهی به مانا گفت: براساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی بارشهای سامانه مونسون کماکان امروز در بعد ازظهر و شب در نیمه جنوبی استان تداوم خواهد یافت.
وی اظهار کرد: این سامانه خوشبختانه در استان بارشهای خوبی برجای گذاشته به گونه ای که در بسیاری از شهرهای جنوبی استان موجب طغیان رودخانه ها و آبگیری سد ها شده است.
کارشناس هواشناسی استان همچنین از مواج بودن دریای عمان و وجود امواج 3.5 متری در بنادر چابهار و کنارک نیز خبر داد.
وی گفت: شرایط برای رفتن شناورها به دریا به هیچ عنوان مهیا نیست و مردم نیز از تجمع در سواحل و حاشیه رودخانه ها خودداری کنند.
ملاشاهی افزود: همچنین از روز دوشنبه تا چهارشنبه سرعت وزش باد در سیستان بیشتر شده و در برخی ساعات توفان گرد وخاک، کاهش شدید دید، کاهش کیفیت هوا و حرکت شن های روان در مناطق مستعد رخ خواهد داد.
کارشناس هواشناسی استان خاطرنشان کرد: طی این مدت به ویژه روزهای سه شنبه تا پنجشنبه در نواحی مرکزی و جنوبی و نوار غربی استان علاوه بر افزایش میزان گرد وغبار، در برخی نقاط وزش باد نسبتا شدید بوده و در محور زاهدان-بم، ایرانشهر-بم و ایرانشهر- رودبار احتمال اختلال موقتی تردد جاده ای وجود دارد.
برچسب ها: مونسون
ارسال نظرات
آخرین اخبار