۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸
نخستین بار پس از برجام:

نفتکش‌ها با پرچم کشورهای مختلف وارد بندر خارگ شدند

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از پهلو گیری نفتکش‌هایی از فرانسه، اسپانیا، یونان، لهستان، هلند، ایتالیا و کره جنوبی در بندر خارگ خبر داد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۷۸۹۵
نفتکش‌ها با پرچم کشورهای مختلف وارد بندر خارگ شدند به گزارش مانا محمد مهدی بنچاری با بیان اینکه بندر خارگ از بنادر مهم و استراتژیک کشور است، گفت: بندرخارگ از مهم‌ترین بنادر کشور در حوزه صادرات است به‌گونه‌ای که بیشترین نفت خام صادراتی کشور از این بندر مهم و استراتژیک بارگیری می‌شود.
وی با بیان اینکه در چهار ماه نخست امسال میزان صادرات از بندر خارگ 60 درصد افزایش یافته است، افزود: در چهار ماه نخست امسال 35 میلیون و 838 هزار تن محصولات مختلف از بندر خارگ بارگیری و صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 60 درصد رشد دارد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به تردد کشتی‌های بزرگ نفتی و سوپر تانکرها به خارگ تصریح کرد: برای نخستین بار پس از برجام نفتکش‌ها با پرچم کشورهای مختلف وارد بندر خارگ شدند و پس از بارگیری به مقاصد مورد نظر حرکت کردند.
بنچاری ادامه داد: نفتکش‌هایی از کشورهای فرانسه، اسپانیا، یونان، لهستان، هلند، ایتالیا و کره جنوبی در بندر خارگ پهلو گرفتند.
وی با بیان اینکه اسکله‌های جزیره خارگ دارای ظرفیت بالایی برای پهلوگیری و بارگیری هستند، تصریح کرد: اسکله «تی» یا شرقی قادر است همزمان هشت کشتی برای بارگیری پهلودهی کند و در اسکله «آذرپاد» یا غربی خارگ چهارکشتی همزمان برای بارگیری نفت خام پهلو می‌گیرد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: در چهار ماه نخست امسال 925 کشتی با ظرفیت بالای یک‌هزار تن و زیر یک‌هزار تن برای صادرات پهلو گرفتند.
بنچاری با بیان اینکه 295 کشتی با ظرفیت بالای یک‌هزار تن در خارگ پهلو گرفت گفت: از این تعداد کشتی 240 فروند سوپرتانکر نفتکش بود که برای نخستین بار پس از برجام در خارگ تردد می‌کردند.
برچسب ها: نفتکش صادرات خارگ
ارسال نظرات
آخرین اخبار