۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷

افتتاح نخستین مرکزاسکان نجات یافتگان سوانح دریایی کشور در خارگ

نخستین مرکز اسکان نجات یافتگان سوانح دریایی کشور در بندر خارگ با حضور امام جمعه، بخشدار و مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر و برخی مسولان بندر خارگ افتتاح شد.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۶۷۸۶۵
افتتاح نخستین مرکزاسکان نجات یافتگان سوانح دریایی کشور در خارگ
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر صبح امروز در مراسم افتتاح نخستین مرکز اسکان نجات یافتگان سوانح دریایی با بیان اینکه بنادر استان بوشهر دارای امکانات امداد و نجات دریایی پیشرفته است، اظهار داشت: هم‌اکنون پنج شناور ناجی با تجهیزات مدرن و پیشرفته به همراه نیروی انسانی تخصصی در آب‌های خلیج فارس به سانحه دیدگان خدمات رسانی می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه در نقاط ساحلی استان بوشهر پایگاه‌های امداد و نجات راه‌اندازی شده گفت: اکنون بنادر بوشهر، خارگ، دیر، عامری و عسلویه دارای پایگاه امداد و نجات دریایی است که خدمات لازم با حادثه دیدگان دریایی ارائه می‌کند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به اینکه شناورهای حادثه دیده با هرگونه دستگاه‌های ارتباط تلفنی می‌تواند با مرکز جستجو و نجات دریایی استان بوشهر تماس برقرار کنند افزود: تلفن اطلاع‌رسانی 1550 در مرکز اصلی جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر برای تمامی محدوده این استان ایجاد شده که دریانوردان می‌توانند خدمات لازم از این مرکز دریافت کنند.
بنچاری از نجات 50 سانحه دیده دریایی در استان بوشهر خبرداد و افزود: امدادگران دریایی در استان بوشهر در چهار ماه نخست امسال در 10 سانحه دریایی برای رسیدگی به حادثه دیدگان در آبهای خلیج فارس شرکت کردند که در این عملیات‌ها 50 نفر سانحه دیده دریایی نجات یافتند.
وی با بیان اینکه مرکز اسکان نجات یافتگان سوانح دریایی بندر خارگ دارای ساختمانی با زیربنای یک‌هزار و 100 متر مربع و 10 سوئیت است گفت: پس از انتقال حادثه دیدگان دریایی به این مرکز خدمات لازم در زمینه‌های مختلف به صورت رایگان ارائه و به مکان‌های مورد نظر منتقل می‌شوند.
بنچاری افزود: در این مرکز امکانات لازم اسکان، درمان، تغذیه و حمل و نقل ایجاد شده که سانحه دیدگان دریایی پس از انتقال به مرکز اسکان نجات یافتگان سوانح دریایی از خدمات لازم بهره‌مند می‌شوند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار