۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲
17 مرداد؛

آغاز به کار نخستین خط مسافری دریایی ایران- عمان

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری استان هرمزگان از آغاز به کار نخستین خط دریایی ایران- عمان از تاریخ هفدهم مردادماه جاری خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۷۸۱۶
آغاز به کار نخستین خط مسافری دریایی ایران- عمان
محسن ضیایی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بر اساس پیگیری های طی یک سال گذشته با مقامات کشور عمان در خصوص توسعه سفرهای دریایی و افزاش تردد گردشگران دو کشور و برگزاری جلسات مکرر، آغاز به کار نخستین خط دریایی ایران- عمان در تاریخ هفدهم مرداد ماه امسال قطعی شد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان بیان داشت: بر این اساس در تاریخ هفدهم مرداد ماه امسال یک فروند کشتی عمانی حامل گردشگران این کشور از مبدا خصب وارد بندر عباس خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه این شناور ظرفیت حمل 250 مسافر را دارد، اما هنوز آمار دقیق مسافران ورودی به بندرعباس اعلام نشده است گفت: به منظور انجام هماهنگی های لازم جهت فراهم شدن مقدمات ورود گردشگران عمانی توسط کشتی مسافری به بندرعباس، نماینده ای از استان هرمزگان به شرکت کشتیرانی عمان معرفی شده است.
این مقام مسئول در استان هرمزگان بیان داشت: همچنین هماهنگی های لازم با تعدادی از دفاتر خدمات مسافرتی استان، راهنمایان تور و نیز جامعه هتلداران استان جهت انجام برنامه ریزیها برای برگزاری گشت های تفریحی و موارد مرتبط با اسکان گردشگران، به عمل آمده است.
وی اذعان داشت: از آنجا که برخی از گردشگران عمانی از طریق شناور مذکور با خودروهای شخصی خود وارد بندر عباس خواهند شد، لذا این دسته از گردشگران احتمالاً قصد گشت و گذار در استان هرمزگان و یا شیراز و چابهار را با خودروی خود خواهند داشت و نیازی به سرویس دهی از سوی دفاتر خدمات مسافرتی نخواهند داشت.
ضیایی در ادامه بیانات خود تاکید کرد: اما آن دسته از گردشگرانی که خودرو به همراه ندارد با هماهنگی دفاتر خدمات مسافرتی می توانند از خدمات مناسب بهره مند شوند و از جاذبه های گردشگری، طبیعی و تاریخی استان در قالب تور بازدید کنند.
وی اظهار کرد: همچنین امروز نماینده یکی از دفاتر خدمات مسافرتی استان هرمزگان جهت نهایی کردن برنامه ها به عمان سفر خواهد کرد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان در خصوص نحوه صدور ویزای این گردشگران گفت: بر اساس هماهنگی های به عمل آمده از سوی مسئولان اداره بندر شهید باهنر با وزارت خارجه به زودی سیستمی در این بندر ایجاد خواهد شد تا در زمان ورود گردشگران خارجی در محل بندر شهید باهنر برای آنها ویزا صادر شود.
وی ادامه داد: از آنجا که این طرح تا هفدهم مرداد ماه و ورود نخستین گروه گردشگران عمانی به کشور اجرایی نمی شود، لذا مسئولان بندر شهید باهنر اعلام کرده اند در صورتی که سه روز قبل از حرکت کشتی به سمت ایران به ما اعلام شود، مراحل آماده کردن ویزای این گردشگران آغاز خواهد شد تا در بدو ورود به کشور با مشکلی برخورد نکنند.
این مقام مسئول در استان هرمزگان مدت زمانی که طول می کشد تا کشتی از خصب به بندرعباس وارد شود را حدود دو ساعت اعلام کرد و گفت: مدت زمان اقامت گردشگران عمانی در ایران بستگی به تمایل آنها دارد و محدودیتی در این زمینه وجود نخواهد داشت.
ضیایی بیان داشت: این امکان وجود دارد که کشتی مسافری ایرانی نیز در مسیر خصب- بندرعباس فعالیت گردشگری خود را آغاز کند که این امر بلافاصله پس از اعلام آمادگی از سوی شرکت های کشتیرانی می تواند اجرایی شود و از پیش توافقات لازم با مسئولان عمانی جهت تحقق این امر صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه مسافرت های دریایی در مقایسه با سایر سفرها بسیار ارزان قیمت تر هستند، یادآور شد: پیش بینی می شود این خط مسافربری بسیار مورد استقبال گردشگران ایرانی وعمانی قرار گیرد.
به گفته مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، همچنین با راه اندازی این خط مسافربری، شاهد رونق بیش از پیش سفرهای دریایی در منطقه خلیج فارس و کمک به توسعه گردشگری دریایی خواهیم بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار