۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵

فعالیت 800 شناور صیادی ایرانی در اقیانوس هند

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات از فعالیت 800 فروند شناور صیادی ایرانی در اقیانوس هند خبر داد.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۶۷۸۱۰
فعالیت 800 شناور صیادی ایرانی در اقیانوس هند
به گزارش خبرنگار مانا از بندرعباس، حسن صالحی در نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی استانداری هرمزگان اظهار کرد: حدود 800 شناور کشورمان در اقیانوس هند در حال صید هستند و ایران در اتحادیه صیادان دور از ساحل جهان نیز حضور موفقی دارد.
وی با اشاره به اینکه سیاست‌های این بخش نیز با نظر ایران تدوین می‌شود، افزود: سیاست‌های توسعه دریامحور با مرکزیت بخش شیلات تدوین شده و ظرفیت‌های ناشناخته فراوانی در این حوزه وجود دارد که باید آنها را شناسایی و بر روی آنها سرمایه‌گذاری کنیم.
رئیس سازمان شیلات ایران خاطرنشان کرد: امروز فضایی در کشور ایجاد شده که همه دستگاه‌های مختلف مصمم به تحقق اقتصاد مقاومتی هستند و با توجه ویژه‌ای که طی سال‌های اخیر به شیلات به خصوص در قالب سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در بخش‌های مختلف صورت گرفت، رشد چشمگیری در حوزه شیلات حاصل شده که باید با قدرت و جدیت آن را ادامه دهیم.
صالحی ادامه داد: سهم آبزی‌پروری در شیلات بر حوزه صید فزونی یافته و باید این وضعیت را در کشورمان که سهم 40 درصدی دارد را بهبود بخشید.
معاون وزیر کشاورزی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه هیچ کشتی خارجی در آب‌های ما صید نمی‌کند، اضافه کرد: برای کمک به اقتصاد مناطق ساحلی کشورمان، سامانه GPS آفلاین بر روی تمامی شناورهای بزرگ صیادی نصب شده است و ابلاغ کرده‌ایم که آنها حق صید در خارج از محدوده‌های تعیین شده را ندارند.
وی با بیان اینکه از سال آینده نیز این سامانه‌های GPS به‌طور آنلاین کنترل و ارزیابی می‌شوند، گفت: شناورهای تحت مالکیت کشورمان حضور مداوم و مستمری را برای صید در اقیانوس هند دارند و بیش از 800 شناور ایران هم‌اکنون در آب‌های اقیانوس هند کار صید صنعتی را انجام می‌دهند که در میان 35 کشور جهان رتبه دوم را دارد.
صالحی ادامه داد: در سال 94 بیش از یک تن خاویار پرورشی به خارج از کشور صادر شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار