۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷

صید میگوی دریایی در آبهای خوزستان و بوشهر آغاز شد

مدیرکل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران از آغاز صید میگوی دریایی در آبهای استان های خوزستان و بوشهر در سال جاری خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۷۸۰۳
صید میگوی دریایی در آبهای خوزستان و بوشهر آغاز شد
مختار آخوندی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بر اساس گشت تحقیقاتی انجام شده از سوی پژوهشکده میگو، چهارم مرداد ماه به عنوان زمان آغاز صید میگوی دریایی در آبهای استان های بوشهر و خوزستان اعلام شده است.
وی با اشاره اینکه امسال 10 روز زودتر از سال گذشته صید میگوی دریایی در بوشهر و خوزستان آغاز شده است، بیان داشت: زمان آغاز صید بر اساس نتایج گشت های تحقیقاتی است که توسط کارشناسان پژوهشکده میگو صورت می گیرد.
مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران خاطرنشان ساخت: بر این اساس از روز گذشته قایق های دارای مجوز صید میگوی دریایی را در آبهای دو استان مذکور آغاز کرده اند.
به گفته این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، لنج های دارای مجوز صید میگو نیز از فردا می توانند برای صید میگوی دریایی به دریا روند.
آخوندی یادآور شد: صید میگوی دریایی در آبهای استان های خوزستان و بوشهر تا زمانی که بر اساس گشت های تحقیقاتی از سوی پژوهشکده میگو اعلام می شود، ادامه خواهد داشت.
معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر نیز در این خصوص به خبرنگار مانا گفت: در استان بوشهر در مجموع بالغ بر هزار و 480 فروند شناور صیادی فعالیت دارند که بخشی از این شناورها سالانه به صید میگوی دریایی می پردازند.
عباس آهنگر مقدم با اشاره به اینکه بالغ بر 740 فروند قایق سالانه به صید میگوی دریایی در آبهای استان بوشهر می پردازند، اذعان داشت: روز گذشته 400 فروند شناور صیادی به منظور اخذ مجوز صید میگوی دریایی به اداره کل شیلات استان مراجعه کرده اند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه این صیادان در آبهای جنوبی و میانی استان بوشهر در مناطق دیر و تنگستان هم اکنون به صید می پردازند، تاکید کرد: هنوز ذخیره صید در مناطق شمالی بوشهر در گناوه و دیلم به حد کافی نرسیده است، لذا به تدریج با افزایش ذخیره صید در تمام آبهای استان شاهد افزایش تعداد قایق های صیادی میگوی دریایی خواهیم بود.                                                         
این مقام مسئول در شیلات استان بوشهر اذعان داشت: علاوه بر قایق های صیادی از فردا بالغ بر 490 فروند لنج صیادی نیز با اخذ مجوز می توانند صید میگوی دریایی را آغاز کنند.                                                                 
معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر بیان داشت: گونه میگوی دریایی قابل برداشت در حجم انبوه در آبهای بوشهر، از گونه ببری سبز است.                                                            
وی یادآور شد: سال گذشته صید میگوی دریایی در آبهای بوشهر از تاریخ چهاردهم مرداد ماه آغاز شد و به مدت 40 روز ادامه داشت.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته در مجموع هزار و 337 تن میگوی دریایی در آبهای بوشهر صید شد، اظهار داشت: این آمار در مقایسه با میزان میگوی صید شده در سال 93 که هزار و 477 تن بود با کاهش همراه شده بود.
آهنگر مقدم یادآور شد: تا اتمام گشت دوم تحقیقاتی نمی توان پیش بینی دقیقی از میزان صید میگوی دریایی درآبهای بوشهر طی سال جاری انجام داد.
معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر در خصوص مناطق ممنوعه صید میگوی در آبهای بوشهر، بیان داشت: بر اساس کارشناسی های انجام شده، پنج زیستگاه مصنوعی و سه زیستگاه طبیعی در آبهای بوشهر به عنوان مناطق ممنوعه صید میگوی دریایی مشخص شده اند.
وی با اشاره به اینکه این مناطق جهت اطلاع صیادان در قالب آیین نامه به صیادان ابلاغ شده است، تاکید کرد: با صیادان متخلفی که برای صید به این مناطق مذکور وارد شوند، برخورد قانونی خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار