روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۶

کاهش دید افقی در مناطق ساحلی خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان شرجی نفسگیر و غبار را پدیده غالب در مناطق ساحلی خوزستان عنوان کرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۶۷۷۸۷
کاهش دید افقی در مناطق ساحلی خوزستان
کوروش بهادری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: بر اساس تجزبه و تحلیل نقشه های هواشناسی ، وزش نسیم دریا به خشکی باعث شکل گیری پدیده شرجی و افزایش شدید رطوبت تا 90 درصد در شهرهای آبادان، ماهشهر، هندیجان و خرمشهر خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه پدیده شرجی در این موقع از سال در مناطق ساحلی خوزستان بی سابقه نیست افزود: این پدیده که در اصطلاح محلی به آن خرماپزان می گویند در بارورشدن خرما سهم بسیار تاثیر گذار است.
مدیرکل هواشناسی خوزستان در ادامه به پدیده غبار و کاهش دید افقی در برخی مناطق ساحلی و بندری استان اشاره کرد و گفت: در دو روز آینده آبهای شمال غرب خلیج فارس متلاطم خواهد بود.
بهادری افزود: در چنین شرایط جوی، دریاروی برای قایق های صیادی خطرآفرین است.
در همین حال مدیریت بحران استانداری خوزستان نسبت به افزایش دوباره گرمای سوزان و شرجی نفسگیر در مناطق جنوبی خوزستان هشدار داد و از فرمانداران این مناطق خواست تدابیر لازم را برای رفاه حال مردم بخصوص تامین مطمئن آب و برق بکار گیرند.
با افزایش دما و رطوبت ، میزان مصرف آب و برق در شهرهای ساحلی خوزستان از مرز هشدار گذشته است و همین امر سبب بروز قطعی کوتاه مدت آب و برق شده است.
به تازگی اعلام شده است که با افزایش دما تا 49 درجه بالای صفر، ساعات کاری در مناطق ساحلی خوزستان تا دو ساعت کاهش می یابد.
اعلام کاهش ساعات اداری در مناطق ساحلی بر عهده فرمانداران است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار