۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۷

دزدی دریایی به پایین ترین سطح در 21 سال گذشته رسید

دفتر نظارتی بین المللی دریایی (IMB) اعلام کرد: تعداد حملات دزدی دریایی در نیمه نخست سال جاری،به پایین ترین سطح در 21 سال گذشته رسید.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۶۷۷۸۰
دزدی دریایی به پایین ترین سطح در 21 سال گذشته رسیدبه گزارش گروه بین الملل مانا، سیترید نوشت: بر اساس گزارش منتشر شده از سوی دفتر نظارتی بین المللی دریایی (IMB)، تعداد حملات دزدی دریایی در نیمه نخست سال جاری در حدود 98 مورد گزارش شده است که نسبت به 134 مورد مدت مشابه درسال گذشته، روند نزولی چشم گیری را نشان می دهد.
بر اساس این گزارش، این تعداد دزدی دریایی در مدت زمان ذکر شده کمترین تعداد گزارش شده از سال 1995 تاکنون است.
مدیر IMB با اشاره به این خبرنوید آورگفت: کاهش اخیرحملات دزدی دریایی از دو عامل اصلی بهبوداخیر وضعیت در اندونزی و بازداشت مستمردزدان دریایی سومالی در آبهای آفریقای شرقی نشات می گیرد.
با این وجود، نگرانی های جدی برای افزایش آدم ربایی جهت باج گیری در آفریقای غربی وجود دارد، دلیل این مشکل را می توان در افت قیمت نفت وتغییرذائقه دزدان دریایی از دزدیدن کارگوهای نفت به ربودن خدمه های کشتی برای باج گیری دانست.
به طور مثال در نیمه نخست سال جاری 44خدمه کشتی و 24 دریانورد ربوده شدند که در مقایسه با 10 نفر ربوده شده درمدت زمان مشابه سال گذشته،روند صعودی قابل توجهی به خود گرفته است.
مدیر IMB در ادامه افزود:در خلیج گینه بجای اینکه تانکرهای نفت مورد سرقت قرار گیرند، شاهد افزایش تعداد ربودن خدمه ها برای باج گیری هستیم.
در پایان این گزارش با اشاره به خشونت در این گونه حملات آمده است: از9 فروند تانکری که در نیجریه مورد حمله قرار گرفتند، هشت فروند تانکر به آتش کشیده شدند.
برچسب ها: دزدی دریایی
ارسال نظرات
آخرین اخبار