روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹
همکاری محیط زیست با وزارت کشور؛

شناگاه های آلوده و پاک امسال پرچم گذاری می شوند

با همکاری مشترک سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت کشور، شناگاه های دارای آلودگی میکروبی در نوار ساحلی شمال و جنوب کشور جهت هشدار به شناگران، پرچم گذاری خواهند شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۶۵۴۶
شناگاه های آلوده و پاک امسال پرچم گذاری می شوند
معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار مانا تصریح کرد: ساماندهی شناگاه های آلوده و معرفی آنها به مردم در دستور کار سازمان حفاظت محیط زیست کشور قرار گرفته است.                                                    
پروین فرشچی افزود: طی پایش های صورت گرفته در شناگاه های کشور طی یک سال گذشته، شناگاه های آلوده به میکروب شناسایی شده اند.
وی با بیان اینکه اکثر شناگاه های آلوده به میکروب در شمال کشور وجود دارند، اذعان داشت: به دلیل شرایط آب و هوایی متفاوت در جنوب، تعداد شناگاه های آلوده به میکروب در مقایسه با شمال کشور بسیار کمتر است اما این به معنای عاری بودن شناگاه های جنوبی از آلودگی میکروبی نیست.
این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: بر اساس آخرین بررسی های به عمل آمده، 28 شناگاه آلوده در شمال کشور وجود دارد که باید هر چه سریعتر این شناگاه های آلوده به مردم معرفی شوند تا از شنا کردن در این شناگاه ها خودداری کنند.                      
وی یکی از مهمترین راه های معرفی شناگاه های آلوده را نصب پرچم عنوان کرد و گفت: قصد داریم با نصب پرچم آبی در شناگاه های پاک و نصب پرچم زرد در شناگاه های آلوده، گردشگران و شناگران دریای خزر را از وضعیت محیط زیستی منطقه ای که قصد شنا دارند، آگاه کنیم.
فرشچی اذعان داشت: از آنجا که وظیقه ساماندهی سواحل کشور به عهده وزارت کشور است، لذا تحقق پروژه پرچم گذاری در شناگاه ها نیازمند همکاری تنگاتنگ این ارگان است.                                                                           
معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: به همین منظور مکاتبات و هماهنگی های لازم با وزارت کشور صورت گرفته است که امید می رود به زودی شاهد تحقق این مهم در شناگاه های کشور باشیم.                     
به گفته وی، پرچم گذاری شناگاه های آلوده به دلیل تعداد بیشتر ابتدا در شمال کشور تحقق خواهد یافت و سپس شناگاه های آلوده در جنوب نیز پرچم گذاری خواهند شد.                                                                    
نقش موثر سرمایه گذاران توریسم دریایی در کاهش آلودگی ها                                              
این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: یکی دیگر از مزیت های پرچم گذاری در شناگاه ها و مشخص شدن شناگاه های آلوده و پاک علاوه بر اینکه باعث ایجاد هشدار مناسب به گردشگران خواهد شد، به سرمایه گذاران بخش گردشگری ساحلی و دریایی نیز کمک خواهد کرد تا بتوانند در شناگاه های پاک نسبت به ایجاد تاسیسات و امکانات گردشگری اقدام کنند.                        
وی بیان داشت: در واقع می توان گفت شناسایی سواحل پاک به سرمایه گذاران بخش خصوصی در زمینه گردشگری دریایی این انگیزه را نیز می دهد که نسبت به کاهش آلودگی های میکروبی در سواحلی که برای سرمایه گذاری انتخاب کرده اند، اقدام کنند.                 
فرشچی خاطرنشان ساخت: یکی از مهمترین این اقدامات می تواند تکرر پیگیریها برای ساخت سیستم های تصفیه فاضلاب شهری و جلوگیری از ورود فاضلاب ها به دریا باشد.                                              
وی اظهار داشت: به این ترتیب طرح مدیریت فاضلات های شهرهای ساحلی در استان های شمالی و جنوبی کشور، فعال خواهد شد.
معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: بنابراین یکی از اصلی ترین اثرات ساماندهی شناگاه ها از نظر میزان آلودگی به ویژه آلودگی میکروبی می تواند در نهایت به کاهش میزان آلودگی های ورودی به سواحل که باعث ایجاد میکروب در سواحل می شوند، اقدام کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار