۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲
به زودی انجام می شود:

ساخت مجتمع گردشگری ساحلی بندر گز توسط عمانی ها

به زودی عملیات ساخت مجتمع گردشگری ساحلی در بندر گز با سرمایه گذاری گروه عمانی در راستای توسعه گردشگری استان گلستان آغاز خواهد شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۶۵۰۲
ساخت مجتمع گردشگری ساحلی بندر گز توسط عمانی ها
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: گروه سرمایه گذاری بخش خصوصی از عمان قصد ساخت مجتمع گردشگری ساحلی تحت عنوان آرمان طبیعت در بندر گز را دارند.                                            
ابراهیم کریمی افزود: این گروه سرمایه گذاران عمانی چند سالی است که برای ایجاد این مجتمع گردشگری در ساحل بندر گز درخواست خود را به مقامات استان گلستان اعلام کرده اند.                                                                       
وی با اشاره به اینکه قرار بود سال گذشته عملیات اجرایی این پروژه گردشگری آغاز شود، بیان کرد: به دلیل وجود برخی مشکلات این امر محقق نشد.
وی مهمترین مشکل بر سرراه آغاز این پروژه را واگذاری زمین مورد نیاز اعلام کرد و گفت: زمین درخواستی در ساحل بندر گز برای شروع ساخت این مجتمع گردشگری، 54 هکتار بوده است که اختصاص این میزان به سرمایه گذاران نیز مصوب شده بود.                  
این مقام مسئول در استان گلستان تصریح کرد: اما پس از انجام مطالعات و بررسی های بیشتر مشخص شد در مکان درخواستی از سوی سرمایه گذاران عمانی فقط امکان واگذاری 38 هکتار از عرصه ساحلی برای ایجاد مجتمع گردشگری وجود دارد.           
وی در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون موانع موجود برای واگذاری زمین مورد نیاز برطرف شده است، اذعان داشت: به زودی از سوی اداره راه و شهرسازی استان گلستان، زمین درخواستی در ساحل بندر گز در اختیار سرمایه گذاران عمانی قرار خواهد گرفت.             
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: در پروژه مجتمع گردشگری آرمان طبیعت انواع امکانات گردشگری ساحلی و دریایی ایجاد خواهد شد.                                      
وی بیان کرد: ساخت هتل، مکان های اقامتی، کمپینگ، کلوپ های دریایی ، اسکله تفریحی، زمین بازی کودکان، رستوران و ... از جمله تاسیساتی است که قرار است در این مجتمع گردشگری ایجاد شود.                                           
به گفته وی، بر اساس برنامه زمان بندی اعلام شده از سوی سرمایه گذاران بخش خصوصی، این پروژه از زمان آغاز ظرف مدت پنج سال به بهره برداری خواهد رسید.                                                          
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان اظهار داشت: با بهره برداری از این مجتمع گردشگری ساحلی، شاهد تحولی بزرگ در صنعت گردشگری استان گلستان در بخش تفریحات ساحلی و دریایی خواهیم بود.   
کریمی یادآور شد: شهرستان ساحلی بندر گز با در اختیار داشتن بخش زیادی از سواحل خلیج گرگان از جذابیت زیادی برای گردشگران ورودی به استان گلستان برخوردار است.                                                
وی از ایجاد امکانات و زیرساختهای گردشگری در سواحل بندر گز طی سالهای اخیر از سوی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با همکاری شهرداری این شهرستان خبر داد و گفت: این امر تاثیر بسزایی در رونق هرچه بیشتر گردشگری منطقه و جذب گردشگران به سواحل بندر گز داشته است.                                                                
کریمی اظهار امیدواری کرد: در آینده نزدیک شاهد استقبال بیشتر سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای ایجاد امکانات گردشگری در این شهرستان ساحلی در شمال کشور باشیم.
به گفته وی، افزایش زیرساختهای گردشگری و تاسیسات رفاهی در استان گلستان به ویژه در نوار ساحلی استان باعث افزایش جذب گردشگران خواهد شد که با برنامه ریزیهای در دست انجام امیدواریم در آینده ای نه چندان دور شاهد تحقق این مهم باشیم.
برچسب ها: بندر گز
ارسال نظرات
آخرین اخبار