۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴

افزایش صادرات بوتان پالایشگاه 5مجتمع گاز پارس جنوبی

تولید و صادرات بوتان از پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی طی سه ماه امسال در مقایسه به مدت مشابه پارسال 98 درصد رشد داشته است.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۶۶۴۶۶
افزایش صادرات بوتان پالایشگاه 5مجتمع گاز پارس جنوبی
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، ایرج خرمدل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بازه زمانی یاد شده، 7.5 میلیون بشکه میعانات گازی، 289 هزار تن گاز مایع امل 103 هزار تن بوتان و 186 هزار تن پروپان در این پالایشگاه تولید شده است.
خرمدل افزود: پالایشگاه پنجم در سه ماه امسال پنج میلیارد و 200 میلیون متر مکعب گاز را فرآورش و به خط سراسری ارسال کرده است.
وی گفت: تولید بوتان و پروپان صادراتی پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی طی سه ماه امسال در مقایسه به مدت مشابه پارسال به ترتیب 98 و پنج درصد رشد داشته است.
به گفته‌ مدیر پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی، رکورد بالاترین حجم تولید این پالایشگاه با فرآورش 58 میلیون متر مکعب در 23 خرداد ماه ثبت شده است.
وی با بیان این که در بازه زمانی یاد شده، 13 هزار و 500 تن گوگرد دانه‌بندی در این پالایشگاه تولید شده است، اعلام کرد: این مقدار نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن 58 درصد رشد داشته است.
خرمدل در ادامه با اشاره به تامین خوراک پتروشیمی‌ها از سوی پالایشگاه پنجم گفت: در بازه زمانی یاد شده، 220 هزار تن اتان به پتروشیمی‌ها ارسال شده که این مقدار نیز نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن 7.3 درصد افزایش داشته است.
وی در ادامه به اقدامات انجام شده زیست محیطی این پالایشگاه در سال گذشته نیز اشاره و اعلام کرد: کاهش آلودگی و حفاظت از محیط زیست از جمله برنامه‌های پایدار این مجتمع گازی بوده و بر این اساس با برنامه‌ریزی دقیق در سال گذشته موفق شدیم، میزان گاز سوخته شده در مشعل‌های پالایشگاه را از 1.26 میلیون متر مکعب در روز به 0.18 میلیون متر مکعب کاهش دهیم.
این مقام مسئول در ادامه به فعالیت ‌های مهم سال گذشته پرداخت و افزود: این پالایشگاه در سال 94 فعالیت‌های گسترده‌ و مهم دیگری نیز انجام داده که می‌توان به کاهش ضایعات ارسالی به سمت چاله سوزان، جلوگیری از سوزاندن DSO از طریق تزریق به کاندنسیت و افزایش ظرفیت تولید اتان اشاره کرد.
خرمدل در پایان تصریح کرد: پالایشگاه پنجم این آمادگی را دارد که به همراه سایر پالایشگاه‌های مجتمع عظیم گاز پارس جنوبی، گاز مورد نیاز کشور را تامین کند.
برچسب ها: پارس جنوبی
ارسال نظرات
آخرین اخبار