۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰

کاهش آب در تالاب حله بوشهر

معاون حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: به سبب برداشت آب از رودخانه حله ، آب درتالاب حله از خرداد تا مهرماه هر سال کاهش می‌یابد بگونه‌ای که سال گذشته در این فصل 90 درصد تالاب حله خشک شد.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۶۶۳۴۴
کاهش آب در تالاب حله بوشهربه گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، غلامرضا فقیه در جمع خبرنگاران در بوشهر با تاکید بر توجه به حقابه تالاب حله استان بوشهر اظهار داشت: برای رعایت حقابه تالاب حله از سد شهید رئیسعلی دلواری در دشتستان ضروری است.
وی با بیان اینکه رایزنی های لازم برای گرفتن حقابه از سد رئیسعلی دلواری به تالاب حله با شرکت آب منطقه ای استان بوشهر انجام شده اضافه کرد: این حقابه براساس قانون مصوب دولت به ترتیب به آب شرب، محیط زیست وکشاورزی باید تخصیص پیدا کند ولی درباره تالاب حله قبل از رسیدن به محیط زیست توسط کشاورزان برداشت می‌شود.
فقیه با تاکید بر نظارت شرکت آب منطقه ای برای رعایت حقابه تالاب حله از سد رئیسعلی دلواری افزود: تالاب حله با مساحت 20 هزار هکتار تنها تالاب خشکی استان بوشهراست که تابستان هر سال خشک می‌شود.
معاون حفاظت محیط زیست استان بوشهر بابیان اینکه آب درتالاب حله از خرداد تا مهرهر سال کاهش پیدا می کند گفت: در تابستان سال گذشته 90 درصد تالاب حله بوشهر خشک شد.
وی ایجاد سد رئیسعلی دلواری را مانع انتقال آب به تالاب حله دانست و گفت: این سد و آبیاری نخیلات وباغ ها توسط کشاورزان درآن منطقه به روشهای غرقابی از دلایل نرسیدن آب به تالاب حله است.
فقیه با اشاره به اینکه وضعیت تالاب‌های ساحلی مند، دیر- نخیلو، نای بند و خارگ وخارگو مناسب است ادامه داد: تالاب نای بند که بخش زیادی از جنگل های حرا در آن وجود رویش دارد، دچاررسوب می شود که در چند سال اخیر لایروبی شده و پل هاله این تالاب نیز اصلاح و پس ازلایروبی های انجام شده در آن درختان حرا کاشته شده است.
برچسب ها: تالاب
ارسال نظرات
آخرین اخبار