۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶

مناطق ساحلی خوزستان باز هم درگیر ریزگردها شد

مناطق ساحلی خوزستان برای چندین بار در دو هفته اخیر بار دیگر با پدیده ریزگردها درگیر و تنفس در این مناطق را با مشکل مواجه کرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۶۶۲۸۵
مناطق ساحلی خوزستان باز هم درگیر ریزگردها شد
به گزارش خبرنگار مانا اداره کل محیط زیست خوزستان میزان گرد وغبار معلق در آسمان مناطق ساحلی از جمله آبادان را پنج برابر حد مجاز، ماهشهر سه برابر حد مجاز و خرمشهر را شش برابر حد مجاز اعلام کرد.
بنا به اعلام این اداره کل این وضعیت تا چند روز آینده با شدت و ضعف در مناطق ساحلی خوزستان ادامه می یابد.
محیط زیست خوزستان به ساکنان مناطق ساحلی خوزستان بخصوص بیماران تنفسی و قلبی توصیه شده نکات ایمنی را رعایت کنند و حتی الامکان از منزل خارج نشوند و در صورت قرار گرفتن در فضای باز از ماسک استاندارد استفاده کنند.
اداره کل هواشناسی خوزستان علت بروز گرد و غبار وزش باد شدید در جنوب عراق و حرکت ریزگردها به مناطق ساحلی خوزستان عنوان کرد.
در این مدت آبهای شمال خلیج فارس مواج و طوفانی است و به شناورها و قایق های صیادی مجددا توصیه شده به دریا نروند.
بدنبال بروز گرد وغبار در مناطق ساحلی استان خوزستان، میزان دید افقی به 1500متر رسیده است اما با این حال در برنامه پروازی فرودگاههای آبادان و ماهشهر اختلال چندانی نشده است.
مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز فرمانداران مناطق ساحلی خواست اقدام های لازم را برای پیشگیری از آثار مخرب ریزگردها و تسکین آلام مردم از جمله توزیع ماسک در مناطق عمومی و پررفت و آمد را بکار گیرند و مراکز درمانی نیز را به آماده باش نگه دارند.
هوای گرم و سوزان که در روزهای اخیر به بالای 50درجه رسیده در کنار ریزگردها، مشکلات زیادی برای ساکنان مناطق ساحلی و جنوبی خوزستان بوجود آورده است.
مناطق ساحلی خوزستان در سال جاری دست کم 9 بار با پدیده ریزگردها با منشا داخلی و خارجی روبرو بوده است.   
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار