روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰
نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی :

روند احیای تالاب انزلی کند است

نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی گفت: احیای تالاب انزلی به کندی انجام می شود و اعتبارات برای این امر به طور کامل اختصاص نیافته است
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۶۲۶۲
روند احیای تالاب انزلی کند است به گزارش مانا اسدالله عباسی در مجلس شورای اسلامی پس از ارائه گزارش رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در استان گیلان گیاه سوگل آبی وارد تالاب‌های شده است که تالاب هیرنگ در شهر رشت را خشک کرده و بیم آن می‌رود که به تالاب انزلی نیز سرایت پیدا کند، حال باید مشخص شود که اقدام سازمان حفاظت محیط زیست در این زمینه چیست.
وی افزود: احیای تالاب انزلی از سال 82 شروع شده اما روند آن کند است، در حالی که قرار بود 90 میلیارد تومان به احیای آن اختصاص یابد، اما تنها 25 میلیارد تومان اختصاص یافته که درخواست پیگیری آن را داریم. همچنین بحث زباله‌ها و ساماندهی آن و شیرآبه‌هایی که وارد آب های سطحی می‌شوند، به ویژه پساب زباله‌های بیمارستانی به معضلی جدی تبدیل شده که باید تعیین تکلیف شود.
وی با اشاره به احیای جنگل ها و بهسازی آن یادآور شد: حفاظت از جنگل ها و مراتع از موضوعاتی است که از رئیس سازمان محیط زیست می‌خواهیم گزارشی از اقدامات خود را ارائه دهد، این در حالی است که احیای جنگل‌ها و بهسازی آن باعث تغییرات اقلیمی می‌شود اما بی‌توجهی به آن باعث شده که در این زمان از سال گرمای طاقت‌فرسایی را شاهد باشیم.
عباسی با بیان اینکه باید موضوع بیماری‌هایی که برای ماهی‌های کفال پیش آمده رسیدگی شود، به موضوع محیط بانان نیز اشاره کرد و گفت: باعث تاسف است که در این زمینه قانون مشخصی وجود ندارد و لذا رئیس سازمان محیط زیست باید برای اصلاح قانون پیشنهادات خود را به مجلس ارائه کند، چرا که این افراد اگر تیراندازی نیز انجام دهند در دادگاه محکوم می‌شوند.
برچسب ها: مجلس تالاب انزلی
ارسال نظرات
آخرین اخبار