به گزارش گروه بین الملل مانا سیترید نوشت: با اجرایی شدن قانون توزین کالا، این اطمینان حاصل می شود که 170 میلیون TEUکانتینری که سالانه بر روی کشتی ها حمل می شوند به شکل بهینه ای چیده مان شده اند، در نتیجه ازجمله مشکلاتی مانند فروریختگی، مفقود شدن و یا هر گونه آسیبی به کانتینرها جلوگیری بعمل می آید.
سازمان بین المللی دریانوردی IMO تصریح کرد: فرستنده کالا موظف است که وزن خالص تایید شده کانتینرها VGM را در سند حمل به صورت مکتوب وارد کند و در اسرع وقت یک نسخه امضاء شده باید به نمایندگی کشتی و نماینده ترمینال تحویل داده شود، درغیر اینصورت اجازه بارگیری کانتینر داده نمی شود.