۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹

خروج بریتانیا از اتحادیۀ اروپا و تاثیر آن بر بازار تانکر

شرکت کارگزاریِ Poten آمریکا با وجود اینکه خروج بریتانیا از اتحادیۀ اروپا و تاثیر آن بر صنعت حمل و نقل و عرصۀ وسیع اقتصادی را مبهم خواند، نسبت به تاثیر مثبت آن بر بازار تانکر به ویژه کالاهای نفتی اظهار امیدواری کرد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۶۱۰۷
خروج بریتانیا از اتحادیۀ اروپا و تاثیر آن بر بازار تانکربه گزارش گروه بین الملل مانا، شرکت کارگزاریِ Poten آمریکا در انتشار گزارش هفتگی تانکر گفت: خروج بریتانیا از اتحادیۀ اروپا می تواند تاثیر مثبتی بر بازار تانکر و حوزۀ حمل و نقل محصولات نفتی بین کشور انگلستان و کشورهای عضو اتحادیه داشته باشد.
بر اساس این گزارش، 10 سال است که میزان صادرات نفتی بریتانیا به کشورهای عضو اتحادیه روندی نزولی را در پی گرفته است؛ به گونه ای که در سه ماهۀ نخست سال 2005 میلادی هفت میلیون و هشت هزار تن به کشورهای اتحادیه صادر شده است و در مقایسه با مدت مشابه سال جاری میلادی به میزان پنج میلیون و یکصد هزار تن با کاهش همراه بوده است. از طرفی، محصولات نفتی مانند دیزل و گازوئیل بیشترین سهم صادرات را به خود اختصاص داده است.
در ادامۀ این گزارش، شرکت کارگزاری Poten با اشاره به اهمیت اتحادیۀ اروپا بعنوان شریک تجاری بریتانیا گفت: بریتانیا در سال 2015 میلادی 66 درصد از نفت خام و محصولات نفتی را به کشورهای عضو اتحادیه صادر کرد. این درحالیست که صادرات فرآورده های نفتی از این کشور به کشورهای خارج از اتحادیه تنها 34 درصد بود.
واردات کشور بریتانیا نیز در سه ماهۀ نخست سال جاری میلادی نشان می دهد دو میلیون و 200 هزار تن فرآورده های نفتی معادل 62 درصد، از کشورهای اتحادیۀ اروپا وارد این کشور شده است که در مقایسه با سال 2015 میلادی با ثبت 46 درصد روند نزولی واردات را نیز نشان می دهد.
این گزارش در پایان افزود: با درنظر گرفتن دورۀ کوتاه روابط تجاری اتحادیۀ اروپا- بریتانیا در حوزۀ نفت خام و فرآورده های نفتی دیگر، هر گونه تغییری در جریان خروج بریتانیا از اتحادیۀ اروپا می تواند برای درخواست های تن- مایلی (جابه جایی یک تن از کالا به ازای هر یک مایل) به ویژه شناورهای حمل فرآورده های نفتی در بازار تجاری مثبت باشد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار