۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷
تا پایان سال جاری:

برداشت گاز ایران و قطر از پارس جنوبی برابر می‌شود

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: بر اساس برنامه زمان‌بندی امسال پنج فاز پارس جنوبی وارد مدار تولید می‌شود و با برداشت روزانه 530 میلیون متر مکعب گاز از این میدان میزان برداشتی ایران با قطربرابر می‌شود.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۶۶۰۶۴
برداشت گاز ایران و قطر از پارس جنوبی برابر می‌شودبه گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، علی اکبر شعبانپور با بیان اینکه طرح‌های پارس جنوبی همسو با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اجرایی می‌شود گفت: امسال پنج فاز 17الی 21 پارس جنوبی در اولویت بهره برداری قرار دارند که با راه اندازی آنها روزانه پنج میلیارد فوت مکعب به میزان برداشت از پارس جنوبی اضافه می‌شود.
وی با بیان برداشت 430 میلیون متر مکعب گاز از پارس جنوبی افزود: با بهره‌برداری از این پنج فاز پارس جنوبی روزانه 100 میلیون متر مکعب به ظرفیت تولید گاز کشور افزوده می‌شود و به 530 میلیون متر مکعب می‌رسد.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به اینکه با برداشت این مقدار گاز از این میدان گازی، برداشت گاز ایران و قطر از پارس جنوبی تا پایان سال برابر می‌شود گفت: امسال شش سکوی پارس جنوبی بارگیری و راه اندازی می شوند این در حالی است که پس از برجام روند ورود کالاهای خریداری شده در فازهای مختلف پارس جنوبی تسهیل شده است.
شعبان‌پور با بیان اینکه میدان گازی پارس جنوبی بزرگ ترین میدان گازی مستقل جهان است خاطرنشان کرد: 40 درصد از منابع گازی ایران مربوط به میدان گازی پارس جنوبی است.
وی با اشاره به اینکه بیش از 50 درصد گاز کشور از میدان گازی پارس جنوبی تامین می‌شود اظهارداشت: این میدان 14 میلیارد و 200 میلیون مترمکعب گاز و 19 میلیارد بشکه میعانات گازی را در خود جای داده است.
طرح توسعه میدان پارس جنوبی در 24 فاز در شهرستان های عسلویه و کنگان استان بوشهر در احال اجراست که تا کنون 13 فاز آن به بهره برداری رسیده است.
قرار است طرح توسعه فازهای باقی مانده پارس جنوبی سال 96 به پایان ‌رسد.
برچسب ها: پارس جنوبی
ارسال نظرات
آخرین اخبار