۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲

آلودگی‌های فرهنگی در سواحل نگران‌کننده است

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: برخی از مناطق نوار ساحلی شهر بندرعباس، به لحاظ فرهنگی آلوده است.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۶۶۰۶۳
آلودگی‌های فرهنگی در سواحل نگران‌کننده استبه گزارش مانا از بندرعباس، حجت الاسلام محمدصادق اکبری در نشست کمیته راهبردی دادگستری و نیروی انتظامی استان هرمزگان با انتقاد شدید از وضعیت نابسامان نوار ساحلی شهر بندرعباس اظهار کرد: برخی از مناطق نوار ساحلی شهر بندرعباس، به لحاظ فرهنگ ساحلی آلوده است.
وی با تاکید بر اینکه زیبنده یک شهر ساحلی نیست که قلیان در اماکن تفریحی و گردشگری نوار ساحلی بندرعباس به صورت غیرمجاز و آزادانه عرضه شود، افزود: عرضه مشروبات الکلی و موادمخدر در پوشش عرضه قلیان، یکی از آسیب‌های جدی کنونی در بندرعباس است که نیازمند برخورد شدید نیروی انتظامی با عرضه‌کنندگان قلیان در اماکن عمومی و نوار ساحلی بندرعباس است.
حجت‌الاسلام اکبری ضمن ابراز نگرانی از شنای مختلط در سواحل بندرعباس و جزیره هرمز، بیان کرد: مناطقی از ساحل بندرعباس و برخی جزایر استان به‌ویژه جزیره هرمز به جولانگاه برخی زنان و مردان بدحجاب تبدیل شده است.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اضافه کرد: زنان و مردان به بهانه شنا و استفاده از دریا، اقدام به شنای دسته جمعی و مختلط در مناطق ساحلی، در منظر شهروندان و بدون رعایت حجاب اسلامی می‌کنند.
وی تصریح کرد: این نوع اقدامات خارج از عرف و هنجارشکنانه نه تنها موجبات آزردگی شهروندان عزیز و مردم استان را فراهم و امکان تفریح سالم و استفاده اخلاقی از دریا به عنوان یک موهبت الهی را از خانواده ها و مردم سلب کرده است، بلکه زمینه لازم برای بسیاری از جرایم و تخلفات؛ همچون مزاحمت برای نوامیس و نزاع و درگیری ناشی از آن را فراهم ساخته است.
رئیس شورای پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی استان هرمزگان عنوان کرد: راه حل این مشکل اهتمام جدی مسئولان اجرایی استانی و شهر بندرعباس در احداث اماکن و فضاهای تفریحی مناسب و امن به منظور شنای مجزای خانم‌ها و آقایان در طول نوار ساحلی بندرعباس است.
وی از تصمیم ویژه دستگاه قضایی استان و نیروی انتظامی به منظور سر و سامان بخشیدن به وضعیت امنیت اخلاقی در نوار ساحلی بندرعباس و برخورد با این قبیل اقدامات هنجار شکنانه خبر داد.
برچسب ها: هرمزگان سواحل
ارسال نظرات
آخرین اخبار