۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷
تا پایان سال؛

سه دهکده توریستی در ساحل عمان احداث می شود

تا پایان سال جاری سه دهکده توریستی – تفریحی در طول نوار ساحلی دریای عمان احداث خواهد شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۵۹۶۰
سه دهکده توریستی در ساحل عمان احداث می شودمدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: همانطور که پیش از این نیز اعلام کرده ایم، سال 96 به عنوان سال سفر به استان سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده است.           
دکتر کامبیز مشتاق گوهری ادامه داد: در راستای تحقق اهداف تعیین شده برای توسعه گردشگری استان در سال آینده، برنامه های جامعی را در نظر گرفته ایم که یکی از مهمترین این برنامه ها ساخت دهکده های ساحلی در سه نقطه از نوار ساحلی دریای عمان است.
به گفته این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان، ایجاد این مناطق گردشگری در رمین، پارک بهاران چابهار و ساحل درک در زرآباد تعیین شده اند.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان ساخت: با تصویب این سه طرح در شورای برنامه ریزی استان، به زودی عملیات اجرایی احداث آنها در ساحل دریای عمان آغاز می شود.                       
دکتر مشتاق گوهری بیان داشت: درسواحل تعیین شده، زیرساختهای گردشگری و برخی امکانات اولیه تفریحی ایجاد خواهد شد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان ساخت: این مناطق سپس جهت ایجاد تاسیسات لازم گردشگری در اختیار سرمایه گذاران بخش خصوصی داوطلب قرار خواهد گرفت.                            
وی تاکید کرد: با توجه به مشکلات موجود برای تامین منابع مالی مورد نیاز، سیاست سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مشارکت بخش دولتی با بخش خصوصی در زمینه ساخت تاسیسات گردشگری است.                        
وی اذعان داشت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته ساخت هر یک از دهکده های گردشگری تا پایان کار بین 25 تا 60 میلیارد تومان اعتبار نیاز خواهد داشت که این میزان اعتبارات با مشارکت بخش خصوصی تامین خواهد شد.
این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان به نقش موثر چابهار در رونق گردشگری استان اشاره کرد و گفت: البته به دلیل دورافتادگی چابهار از پایتخت و بسیاری از شهرهای بزرگ کشور، اکثر گردشگران ورودی به چابهار را گردشگران استان های همجوار تشکیل می دهند.
وی با بیان اینکه سفر به چابهار به دلیل دوری راه، مستلزم استفاده از سیستم حمل و نقل هوایی است که به دلیل نرخ بالای آن شاهد استقبال مسافران از این امر نیستیم، تصریح کرد: تا کنون آنگونه که شایسته است اطلاع رسانی و تبلیغات برای جذب هر چه بیشتر گردشگران به چابهار صورت نگرفته است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تمرکز اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان بر رونق گردشگری چابهار است، تاکید کرد: بسیاری از گردشگران ورودی به چابهار از طریق زمینی و از مسیرهای استان های هرمزگان و کرمان وارد چابهار می شوند که در همین راستا ساماندهی این مسیرهای ورودی به چابهار در دستور کار قرار گرفته است.
وی مشکل اقامتی را از دیگر موانع توسعه گردشگری چابهار در کنار دوری راه، دانست و گفت: گردشگران به دلیل سطح پایین درآمد، تمایل کمتری برای اقامت در هتلها دارند و اکثر آنها ترجیح می دهند تا با برپایی چادر در پارک ها، به چابهار سفر کنند.
این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: از آنجا که در بیشتر مواقع تقاضای سفر گردشگران به چابهار در ایام نوروز و تابستان محدود می شود، لذا بخش خصوصی رغبتی برای ایجاد هتل در چابهار ندارد، چرا که در تمام فصول سال نسبت به تکمیل ظرفیت آن اطمینان ندارد.
وی یادآور شد: در تلاش هستیم تا با ساخت کمپینگ های اقامتی در نوار ساحلی این شهرستان، مشکل اقامتی را برطرف کنیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار