۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳

بارگیری همزمان هشت نفتکش درپایانه صادراتی خارگ

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم امکان پهلوگیری هشت نفتکش برای بارگیری و صادرات نفت در پایانه صادراتی جزیره خارگ فراهم شد.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۶۵۹۲۰
بارگیری همزمان هشت نفتکش درپایانه صادراتی خارگ
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر سید پیروز موسوی با اشاره به بارگیری همزمان هشت نفتکش در خارگ اظهار داشت: با فراهم شدن زیرساختهای صادراتی نفت خام هشت فروند نفتکش به طور همزمان در اسکله شرقی، غربی خارگ و یک نفتکش بصورت کشتی به کشتی در پایانه صادراتی نفت خام خارگ پهلودهی و بارگیری کردند.
وی با بیان اینکه مهندسان و متخصصان پایانه نفتی، بخشهای تخصصی پایانه نفتی جزیره خارگ را بومی سازی کرده‌اند افزود: ظرفیتهای مناسبی برای توسعه صادرات نفت درخارگ فراهم شده است.
مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران بیان کرد: متخصصان وزارت نفت در خارگ در حوزه‌های ساخت و تعمیرات مشارکت جدی دارند به‌گونه‌ای که اقتصاد مقاومتی در جزیره خارگ به مرحله عملیاتی درآمده است.
موسوی اضافه کرد: در این ارتباط ارتقای بهره ‌وری مطابق با اصول اقتصاد مقاومتی در اولویت شرکت پایانه‌های نفتی ایران در سال جاری قرار گرفته است.
جزیره خارگ از توابع شهرستان بوشهر در فاصله 57 کیلومتری شمال غرب این بندر در آبهای خلیج فارس واقع است و هم اکنون بیش از 95 درصد صادرات نفت کشور از این پایانه انجام می شود.
برچسب ها: خارگ
ارسال نظرات
آخرین اخبار