۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۳

ریزگردها میهمان ناخوانده مناطق ساحلی خوزستان

مناطق ساحلی وبندری استان خوزستان دردوروز اخیر شاهد هجوم ریزگردها وآلودگی ناشی از آن بوده است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۶۵۶۹۹
ریزگردها میهمان ناخوانده مناطق ساحلی خوزستان
به گزارش خبرنگار مانا میزان غلظت ریزگردها در آبادان و ماهشهر 560میکروگرم بر مترمکعب بوده که براساس شاخص های محیط زیست چهار برابر حد مجاز است.
مدیرکل هواشناسی استان خوزستان علت بروز پدیده ریزگردها درمناطق ساحلی خوزستان را وزش باد شدید در بیابانهای جنوبی عراق و کشیده شدن  گردوخاک به مناطق ساحلی خوزستان بیان کرد.
کوروش بهادری افزود: این وضعیت با شدت و ضعف دردوروز آینده ادامه خواهد داشت و سبب کاهش دید افقی خواهد شد.
وی بااشاره به اینکه هم اکنون دید افقی 2500 متراست اظهار داشت: با وجود کاهش دید افقی هیچکدام از پروازهای هواپیماهای مسافری در فرودگاههای آبادان و ماهشهر لغو نشده است.
مدیر کل هواشناسی استان خوزستان وضعیت آبهای شمال غرب خلیج فارس را تا حدودی مواج و به شناورهای متوسط توصیه کرد برای پیشگیری از حوادث احتمالی تا دو روز آینده به دریا نروند.
ادراه کل حفاظت محیط زیست خوزستان نیز از شهروندان مناطق ساحلی استان خوزستان خواست به علت شرایط نامساعد جوی ناشی از ریز گردها حتی الامکان از قرار گرفتن درفضای باز خوداری کنند.
بیش از یک دهه است که استان خوزستان با پدیده ریز گردها مواجه است و تا حدود زیادی زندگی عادی مردم را تحت الشعاع قرار داده است.
منشا بیش از 90درصد ریزدگردها در استان خوزستان خارج از مرزها است.
با وجود توافق های مسئولان کشورمان با مقامات عراقی برای نهال کاری مناطق بیابانی این کشورو جلوگیری از ریزگردها،  تاکنون به علت مسایل امنیتی داخل این کشور ناشی از اشغال بخش هایی زیادی از خاک عراق توسط گروه تروریستی داعش ، این توافق ها بدون نتیجه مانده است.  
ارسال نظرات
آخرین اخبار