روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷

ممانعت از راه اندازی سازمان عمران دریا و ساحل

نماینده مردم رشت در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: نفوذ قدرت مانع از تشکیل سازمان توسعه و عمران دریا و ساحل شده است.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۵۵۲۰
ممانعت از راه اندازی سازمان عمران دریا و ساحل
به گزارش مانا جبار کوچکی‌نژاد با اشاره به ضرورت تشکیل سازمان توسعه و عمران دریا و ساحل، بنا بر مصوبه مجلس نهم، گفت: این قانون جهت تشکیل سازمانی برای ساماندهی امور دریا و ساحل در دوره گذشته مجلس به تصویب رسید.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: سازمان توسعه و عمران دریا و ساحل به دلایلی در طول سال‌های اخیر تشکیل نشده است در حالی که تشکیل این سازمان نه تنها متولی واحدی برای ساحل و دریا مشخص خواهد کرد بلکه ازساحل‌خواری‌های گسترده نیز جلوگیری می‌کند.
وی دلایل عدم تشکیل سازمان توسعه و عمران دریا و ساحل را نفوذ قدرت‌های دارای منفعت در ساحل‌خواری دانست و گفت: در طول سال‌های اخیر ویلاها و ساخت‌وسازهای بسیاری از سوی برخی نهادها و سازمان‌های حتی دولتی و نظارتی در سواحل به صورت غیرمجاز ساخته شده است.
کوچکی‌نژاد یادآور شد: سودجویانی که از ساحل و دریا در راستای منفعت خود بهره برده‌اند تمایلی به تشکیل سازمان توسعه و عمران دریا و ساحل ندارند در حالی که زمین‌خواری‌های بسیاری با تشکیل این سازمان برملا خواهد شد لذا این سودجویان در تلاشند تا از راه اندازی این سازمان ممانعت کنند.
نماینده مردم رشت در مجلس دهم، تصریح کرد: در مجلس دهم نمایندگان استان‌های شمالی پیگیری جدی برای تشکیل این سازمان خواهند کرد، چراکه با تشکیل این سازمان وضعیت سواحل و دریا ساماندهی می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار