به گزارش گروه بین الملل مانا، یک منبع آگاه با اعلام این خبر به رویترز گفت: به دلیل اعلام زود هنگام افزایش نرخ کرایه ها توسط شرکت های کشتیرانی مهم دنیا، شاهد افزایش نرخ کرایه حمل کانتینری در شلوغ ترین مسیر تجاری دنیا هستیم.
وی در ادامه افزود: در روز قبل از تعطیلات هفته جاری نرخ حمل کانتینری از آسیا به بنادرمدیترانه، رشد 21.8 درصدی را تجربه کرد.
نکته قابل توجه اینکه در پی میزان بالای سفارشات کشتی های جدید در سالهای رونق اقتصادی و قبل از بحران مالی جهانی 2007-2009، هم اکنون، صنعت کشتیرانی با معضل مازاد ظرفیت دست به گریبان است .
این گزارش ادامه داد: کشتیرانی مرسک که با در اختیار داشتن 15 درصد از سهام بازار، پیشتاز در بازار جهانی به شمار می آید و جزئی از گروه کشتیرانی Moller-Maersk دانمارک نیز است، در گزارش عملکرد سه ماه نخست سال جاری، از کاهش 95 درصدی سود این شرکت خبر داد.
مقامات این کشتیرانی، میزان تقاضا و نرخ کرایه حمل کانتینری پایین را از جمله عوامل اصلی دخیل درافت سود می دانند.