مهندس علی اکبر غنجی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به افزایش قابل توجه تناژ بارحمل شده در اردیبهشت 1395 گفت: تعداد سفرهای انجام شده در اردیبهشت ماه به ترتیب در سال 1394، 65 سفر با 24 فروند کشتی و در سال 1395 تعداد 64 سفر با 23 فروند کشتی بوده است.
وی افزود: همچنین در اردیبهشت 1394 هیچ سفر چارتری انجام نشده بود، در حالیکه درهمین ماه در سال 1395 تعداد پنج سفر کامل چارتری و نمایندگی انجام گرفت.
مدیر عامل کشتیرانی خزر با اشاره به افزایش 9.7 درصدی تناژ حمل شده در اردیبهشت ماه 1395نسبت به سال 1394اذعان داشت: مجموع تناژ حمل شده در ماه اردیبهشت سال های 1394 و 1395 به ترتیب 188,638 تن و 206,949 تن بوده است که این مقدار 9.7 درصد افزایش تناژ حمل شده را به همراه داشته است .
غنجی ادامه داد : این میزان افزایش تناژ در حالی صورت گرفته ست که در سال 1394 تعداد کشتی های ناوگان 24 فروند بوده اما در سال 1395 این تعداد به 23 فروند کاهش یافته است.
مدیرعامل کشتیرانی خزر با بیان اینکه این شرکت کرایه حمل خود را تعدیل کرده است، اظهار داشت: در این ماه تعداد کشتی های روسی به شکل قابل ملاحظه ای افزایش یافته بود که شرکت کشتیرانی دریای خزر توانست با سیاست تعدیل کرایه حمل، سهم ازبازار خود را حفظ کند.
غنجی در این باره افزود: همچنین با تعدیل بالای نرخ کرایه حمل کانتینرهای صادراتی ملکی، گام بزرگی جهت توسعه صادرات محمولات کانتینری در منطقه برداشته شده است.
وی با اشاره به حذف واسطه ها در حوزه بازاریابی تاکید کرد: در امر صادرات تمهیدات ویژه ای برای صادرکنندگان داخلی در نظر گرفته شده است. به این ترتیب که با اتخاذ قیمت های کاملا رقابتی شرکت توانسته است سهم از بازار خود را حفظ کند و در حوزه بازاریابی، تمام تلاش این بوده است که واسطه ها کنار گذاشته شده و با مشتریان رتبه اول به صورت مستقیم وارد مذاکره شود.