۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱

بررسی جابه جایی کانتینر در بنادر چین

ترمینال اپراتور کانتینری چین با وجود عملکرد ضعیف ترمینالهای خود در هنگ کنگ در سه ماهۀ نخست سال 2016 میلادی شاهد رشد چهار درصدیِ ظرفیت کانتینرها و رسیدن به ظرفیت 7.9 میلیون TEU بود.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۵۲۹۰
بررسی جابه جایی کانتینر در بنادر چینبه گزارش گروه بین الملل مانا، بزرگترین اپراتور ترمینال کانتینری چین رشد چهار درصدی در ظرفیت جابه جایی کانتینرها را درحالی تجربه کرد که ظرفیت جابه جایی کانتینرها در ترمینالهای مشترک کاسکو و هنگ کنگ با کاهش 14.3 درصدی و رسیدن به حجم 124 هزار و500 TEU عملکرد ضعیفی درسه ماهۀ نخست سال 2016 میلادی از خود نشان داد.
بنا بر این گزارش وضعیت آشفتۀ دو ترمینال کانتینری هنگ کنگ در منطقۀ Yangtze River Delta و Pearl River Delta موجب شد تا تغییراتی اساسی در بازار ایجاد شود و بدنبال آن شاهد تغییرات منفی در ظرفیت جابه جایی کانتینرها باشیم. ظرفیت جابه جایی کانتینر در ترمینال کانتینری هنگ کنگ واقع در منطقۀ Pearl River Delta به طور متوالی در سه ماهۀ نخست با کاهش 1.2 درصدی در توان عملیاتی و ظرفیت دو میلیون TEU همراه بود؛ این درحالیست که ظرفیت جابه جایی کانتینرها در سال 2015 میلادی در مدت مشابه 7.61 میلیونTEU بود. توان عملیاتی منطقۀ Yangtze River Deltaنیز 6.8 درصد افت داشت و به 1.58 میلیون TEU رسید.
بر اساس این گزارش افزایش 4.9 درصدی در توان عملیاتیِ دریای "بوهای" ( دریایی در شمال شرقی چین) با ظرفیت 2.79 میلیون TEU، منجر به افزایش 3.6 درصدی در ظرفیت جابه جایی کانتینرها در ترمینال کانتینری Qingdao Qianwan چین شد.
ظرفیت جابه جایی کانتینرها در ترمینالهای جدیدِ منطقۀ جنوب شرقی دریای بوهای با 5.7 درصد صعود به ظرفیت 364.300 TEU رسید. این درحالیست که توان عملیاتی ترمینال برون مرزی با 32.5 درصد افزایش جابه جایی کانتینر به ظرفیت 1.05 میلیون TEU را پشت سر گذاشت. توان عملیاتی جنوب غربی دریای چین نیز در این بین 13.2 درصد افزایش داشت و به حجم 88.100 TEU رسید.
ظرفیت جابه جایی کانتینرها در ترمینال کانتینری آسیا نیز با 22.4 درصد افت به 81 هزار و 700 TEU رسید که در مقایسه با سه ماهۀ نخست سال 2015 میلادی روندی نزولی داشت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار