۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲

کشتی سازان کره در رکود

سه شرکت کشتی سازی خوشنام کرۀ جنوبی شامل صنایع سنگین هیوندای (HHI)، سامسونگ (SHI) و شرکت کشتی سازی و مهندسی دریایی دوو (DSME) طی دو سال گذشته شاهد افت شدید در میزان سفارشات خود بودند.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۵۲۷۳
کشتی سازان کره در رکودبه گزارش گروه بین الملل مانا، موسسۀ مالی HANA از افت 19 درصدی در میزان سفارشات سه شرکت کشتی سازی برتر کرۀ جنوبی در دو سال اخیر خبر داد که تاکنون بی سابقه بود.
موسسۀ مالی HANA درآمد حاصل از سفارشات سال 2016 میلادی را 96 میلیارد دلار برآورده کرده است و این رقم تا پایان ماه مارس سال جاری ثابت خواهد ماند.
این درحالی است که سه کشتی سازی صنایع سنگین هیوندای، سامسونگ و دوو در سال مالی 2013 میلادی 118 میلیارد دلار از سفارشات کسب کرده بودند. این رقم در مقایسه با رقم کنونی در سال جاری افت شدیدی را نشان می دهد.
بر اساس گزارش روزنامۀ The Korea Herald، شرکت کشتی سازی و مهندسی دریایی دوو DSME با مجموع 36.8 میلیارد دلار بیشترین افت را در میزان سفارشات خود در بین سه کشتی سازی مطرح کرۀ جنوبی داشته است، پس از آن شرکت صنایع سنگین سامسونگ و هیوندای به ترتیب با 30 و 29 میلیارد دلار در جایگاه دوم و سوم قرار دارد.
در مجموع میزان ضرر خالص سه شرکت کشتی سازی 7.7 تریلیون دلار (معادل 10 میلیارد دلار) برآورد شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار