روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶

رونق تورهای غواصی در جزیره هرمز

هم اکنون تورهای گردشگری همه روزه از مقصد بندر عباس و از طریق اتوبوس های دریایی به جزیره هرمز برگزار می شود.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۵۲۳۴
رونق تورهای غواصی در جزیره هرمز
مدیرعامل دفتر خدمات هوایی و جهانگردی کهکشان عرش آراد در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: تورهای گردشگری به جزیره هرمز از رونق بسیار خوبی برخوردار است.                           
مریم جنابی افزود: این تورهای گردشگری از مقصد بندر عباس و از طریق اتوبوس های دریایی به جزیره هرمز برگزار می شود.
وی تصریح کرد:گردشگران با استفاده از شناورهایی که حداقل ظرفیت 60 نفر مسافر را دارند و از ایمنی کامل برخوردارهستند به جزیره هرمز انتقال داده می شوند.                                                                                       
وی ادامه داد: هر چند با گرم شدن هوا شد افت تدریجی ورود گردشگران به این منطقه هستیم اما ورود گردشگران به هرمز حتی در ایام تابستان نیز قطع نمی شود.                                                                                                   
این فعال بخش خصوصی در امر گردشگری دریایی با بیان اینکه برگزاری تورهای غواصی در فصل تابستان همچنان از رونق بسیار خوبی برخوردار است ادامه داد: برگزاری تورهای غواصی در جزیره هم روزه امکان ندارد، چرا که در شرایطی که دریا ناآرام و مواج باشد، امکان غواصی وجود ندارد.                                 
وی با اشاره به چیدمان سفره هفت سین به صورت ویژه در ایام نوروز در اعماق آبهای ساحلی جزیره هرمز اذعان داشت: در این ایام بسیاری از گردشگران از طریق غواصی برای تماشای این سفره نوروزی انتقال داده شدند.                                     
جنابی ادامه داد: این سفر هفت سین دریایی در ایام نوروز بسیار مورد استقبال گردشگران واقع شد.
وی با اشاره به اینکه در نوروز امسال میانگین روزی 20 نفر وارد جزیره هرمز می شدند، خاطرنشان کرد: هم اکنون روزانه به صورت میانگین شاهد ورود پنج نفر گردشگر به این جزیره هستیم.                                         
این فعال بخش خصوصی در امر گردشگری دریایی عنوان کرد: گردشگران با دو هدف طبیعت گردی در جزیره و یا غواصی در آبهای هرمز به این جزیره سفر می کنند.                                                                                    
وی یادآور شد: بازدید از قلعه پرتغالی های جزیره هرمز به عنوان یکی از مهمترین مواریث فرهنگی خلیج فارس از جمله برنامه های تور گردشگری جزیره هرمز محسوب می شود که برای گردشگران بسیار جذاب خواهد بود.                                                                
وی با اشاره به اینکه این قلعه در ساحل جزیره واقع شده است، گفت: وجود قلعه پرتغالی ها در جزیره هرمز، جذابیت های این جزیره را چند برابر کرده است.
مدیر عامل دفتر خدمات هوایی و جهانگردی کهکشان عرش آراد در خصوص تور گردشگری جزیره هرمز عنوان کرد: بازدید از دره سکوت و دره مجسمه های جزیره هرمز به عنوان بخشی از ژئوپارک این جزیره نیز از دیگر برنامه های تور جزیره هرمز محسوب می شود.             
به گفته جنابی، میزان گردشگران ورودی به جزیره هرمز از مقصد بندر عباس در روزهای آخر هفته به شدت افزایش می یابد.                   
وی اذعان داشت: این امکان برای گردشگران وجود دارد که در خانه های بومی که ویژه بوم گردی اختصاص یافته اند، اقامت کنند و در این خانه های امکان پخت و پز نیز وجود دارد.                   
وی با اشاره به وجود مهمانسرا درجزیره هرمز در قالب سوئیت، اظهار داشت: این مهمانسرا فقط حالت خوابگاهی دارد و فاقد امکانات رفاهی دیگر است.
مدیر عامل دفتر خدمات هوایی و جهانگردی کهکشان عرش آراد، اذعان داشت: طی سال های اخیر برخی زیرساختهای گردشگری، توسط مسئولین استان هرمزگان در جزیره هرمز ایجاد شده است که لازم است هر چه سریعتر نسبت به توسعه زیرساختهای گردشگری در جزیره هرمز اقدام شود.
وی تاکید کرد: در صورتی که امکانات و تاسیسات گردشگری به همراه زیرساختهای لازم در جزیره هرمز ایجاد شود، این جزیره قابلیت تبدیل شدن به یکی از قطب های اصلی گردشگری خلیج فارس را دارد.
برچسب ها: غواصی جزیره هرمز
ارسال نظرات
آخرین اخبار