۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان:

بنادراستان گیلان به اهداف تعیین شده در سال 94 رسید

مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان اعلام کرد: در سال 94 ترانزیت سوخت از بندرانزلی به مدت مشابه سال قبل حدود 250 درصد رشد داشته است.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۰۹۴۶
بنادراستان گیلان به اهداف تعیین شده در سال 94 رسید
سید علی نعیمی در گفتگو با مانا در خصوص عملکرد بندر انزلی در سال جاری گفت: با توجه به استراتژیک بودن بندر انزلی در شمال کشور عملیات تخلیه و بارگیری در سال 94 با شتاب بیشتری انجام شد. 
وی افزود: با لغو تحریم ها شرکتهای خارجی به ویژه شرکتهایی از آلمان، روسیه ، نروژ ، هلند و ... برای سرمایه گذاری و تجارت به این بندر مراجعه و زمینه عملیاتی شدن و همکاری این شرکتها با این بندرتوسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در حال بررسی است. 
مدیر کل اداره بنادر و دریا نوردی استان گیلان با اشاره به 10 قرارداد منعقد شده در سال 94 اذعان کرد: بندر انزلی قرارداد 10 پروژه به مبلغ 760میلیارد ریال با بخش خصوصی برای ساخت سیلوی غلات، انبارهای اختصاصی و انبارهای روغن خوراکی منعقد کرد که در سال آینده این انبارها به بهره برداری خواهند رسید. 
نعیمی با اشاره به رشد250درصدی صادرات ترانزیت سوخت خاطر نشان کرد: در سال 94 ترانزیت سوخت از این بندر نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 250 درصد رشد داشته است که این ترانزیت از ترکمنستان به انزلی و از بندر انزلی به ترکیه و اربیل عراق انجام شده است.
وی یادآور شد: در سال 94 پروژه موج شکن با حوضچه ترمینال مسافری و اسکله مسافری به مبلغ 1.230 میلیارد ریال با حضور وزیر راه و شهر سازی در شش ماهه دوم سال 94 افتتاح شد.
به گفته مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان احداث پنج پست اسکله در بندر انزلی شامل یک پست اسکله به طول 175متر، یک سیلوی غلات 15 هزارتنی توسط بخش خصوصی ، انباراختصاصی 6هزارمتر مربعی و 6هکتار اراضی پشتیبانی با برآورد 520میلیارد ریال آغاز شده است که در سه ماهه اول سال95 افتتاح خواهد شد 
وی با اشاره به ایجاد زیر ساخت ها در بندرانزلی و سابقه طولانی این بندر در مبادلات کالا با کشورهای حاشیه دریای خزرعنوان کرد: کشورها حاشیه دریای خزر، بندرانزلی را به عنوان بزرگترین بندر شمال ایران می شناسند و همچنین این بندر را پایلوت کریدور شمال ـ جنوب می دانند، بنابراین امید است که حجم تخلیه و بارگیری این بندر افزایش بیشتری یابد. 
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان افزود: با توجه به پیگیری دولت برای ایجاد کریدور سبز با دولت روسیه پیش بینی می شود، در سال آینده حجم صادرات نیز ازاین بندرافزایش یابد و دراین راستا زمینی برای احداث پایانه و درگاه صادراتی تعیین شده است که در سال آینده با توافق بخش خصوصی اجرایی خواهد شد. 
وی با اشاره به احداث پروژه بزرگترین ترمینال مسافرتی دریایی در بندر انزلی گفت: با احداث و بهره برداری این پروژه در آینده نزدیک، گردشگری دریایی و راه اندازی مسافرت های دریایی در اولویت قرارمی گیرد. همچنین در این راستا سازمان بنادرو دریانوردی تسهیلاتی برای ساخت شناورهای مسافری ازمحل اعتبارات وجه اداره شده به متقاضیان بخش خصوصی اعطا می کند. بنابراین با انتخاب سرمایه گذار بخش خصوصی در سال 95 خط مسافری انزلی ـ باکو و انزلی ـ آستاراخان راه اندازی خواهد شد 
مدیر کل اداره بنادرو دریا نوردی استان گیلان با اعلام برگزاری مجدد مزایده بندر چمخاله در سه ماهه اول سال 95عنوان کرد: بندر چمخاله یکی از بنادر گیلان است و براساس مصوبه هیئت دولت این بندرـ بندر بار و مسافر- باید از طریق بخش خصوصی احداث شود، اکران مجدد برای سرمایه گذار در سه ماهه اول سال95 انجام و با انتخاب سرمایه گذار بخش خصوصی احداث این بندر اجرایی خواهد شد.   
نعیمی درباره بهره برداری از اسکله دوم بندرآستارا گفت: بخش خصوصی در بندر آستارا، درحال ساخت اسکله دوم و انبارهای اختصاصی است که در شش ماهه دوم سال 95، یک پست اسکله و دو باب انبار به بهره برداری خواهد رسید. 
وی انتخاب پیمانکار برای احداث خط ریلی راه آهن رشت ـ  انزلی را ازدیگر برنامه های مهم دانست و گفت: در سال 94، آغازاحداث خط ریلی راه آهن رشت ـ انزلی از سوی مسئولین بندر به جد پیگیری شد و با تصویب آن در وزارت راه و شهر سازی عملیات اجرایی یکی از قطعه های مسیر رشت ـ انزلی با انتخاب پیمانکار در سال 95 آغازخواهد شد 
وی در پایان با بیان اینکه تمام برنامه ها و اهداف پیش بینی شده برای سال 94 اجرایی شده است اظهار امیدواری کرد در سال 95 هم این موضوع تحقق پیدا کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار