۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳

تصویب نهایی طرح ساخت دو فروند شناور تفریحی برای تردد در خزر/ آغاز سرمایه گذاری 33 میلیارد تومانی برای ساخت شناور تفریحی در شمال

هم اکنون دو طرح سرمایه گذاری برای ساخت شناور مسافری و تفریحی در آبهای خزر در سازمان بنادر و دریانوردی به تصویب نهایی رسیده است که این طرح ها به زودی جهت اخذ تسهیلات لازم از محل وجوه اداره شده سازمان بناد و دریانوردی به بانکهای مربوطه معرفی خواهند شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۰۸۲۵
تصویب نهایی طرح ساخت دو فروند شناور تفریحی برای تردد در خزر/ آغاز سرمایه گذاری 33 میلیارد تومانی برای ساخت شناور تفریحی در شمال
مشاور رئیس سازمان بنادر و دریانوردی و دبیر کمیته وجوه اداره شده این سازمان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به اهمیت توسعه گردشگری دریایی در شمال کشور و تاکیدات رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور در این موضوع، اعطای تسهیلات بانکی و حمایت مالی سرمایه گذاران بخش خصوصی برای خرید شناورهای مسافربری و تفریحی در راستای بکارگیری در آبهای خزر در دستور کار قرار گرفته است.
عبدالکریم رزازان، تصریح کرد: هم اکنون دو طرح سرمایه گذاری برای ساخت شناور مسافری و تفریحی در آبهای خزر در سازمان بنادر و دریانوردی به تصویب نهایی رسیده است.                                                             
وی خاطرنشان ساخت: این طرح ها به زودی جهت اخذ تسهیلات لازم از محل وجوه اداره شده سازمان بناد و دریانوردی به بانکهای مربوطه معرفی خواهند شد.
این مقام مسئول در سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته عملیات ساخت این دو فروند شناور از سال آینده آغاز خواهد شد.                                                                                                            
دبیر کمیته وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان ساخت: مدت زمان ساخت این شناورها حداقل 14 ماه به طول خواهد انجامید.
وی اذعان داشت: یکی از این شناورها توسط شرکت کشتی سازی بخش خصوصی در شمال کشور و دیگری توسط شرکت کشتی سازی در جنوب ساخته خواهد شد.                                                                                                            
رزازان بیان کرد: شناوری که در شرکت کشتی سازی جنوب ساخته می شود پس از اتمام عملیات ساخت در حالت ویژه به شمال انتقال داده خواهد شد.
مشاور رئیس سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه گفته های خود بیان کرد: شناور مسافری که در شرکت کشتی سازی در شمال ساخته خواهد شد دارای ظرفیت 350 نفر خواهد بود.                                                                                         
وی اظهار کرد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته از سوی سرمایه گذار بخش خصوصی، اعتبار مورد نیاز برای ساخت این شناور 25 میلیارد تومان خواهد بود.                                                                                        
وی یادآور شد: همچنین شناور تفریحی که قرار است در جنوب ساخته شود نیز با صرف هزینه 18 میلیارد تومان ساخته خواهد شد.
به گفته این مقام مسئول در سازمان بنادر و دریانوردی، این شناور ظرفیت حمل 250 مسافر را برای تردد در آبهای خزر خواهد داشت.
رزازان عنوان کرد: به منظور ساخت این شناورها از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی، وام های صفر درصد تعلق می گیرد.
دبیر کمیته وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: این شناورها به گونه ای ساخته خواهند شد که کاربری آن از توجیه اقتصادی مناسبی برای سرمایه گذاران برخوردار باشد.                                                                        
وی تاکید کرد: این شناور علاوه بر تردد در آبهای ساحلی و بین المللی ، قابلیت برگزاری مجالس و مراسم را نیز خواهند داشت.
مشاور رئیس سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد: در صورت فراهم شدن شرایط مناسب این شناورها قابلیت ترددهای بین المللی را نیز خواهند داشت که می تواند باعث رونق هر چه بیشتر گردشگری دریایی در آبهای خزر شود.                       
وی اظهار امیدواری کرد: در راستای رونق گردشگری دریایی در دریای خزر بیش از پیش شاهد حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در زمینه خرید شناورهای مسافری و تفریحی باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار