به گزارش گروه بین الملل مانا،گروه کشتیرانی مرسک قرار است به بندر لیورپول انگلستان پس از یک دهه شکاف تبادل تجاری بازگردد.
خبرها حاکی از آن است که شرکت کشتیرانی Seago از گروه کشتیرانی مرسک، از ماه آوریل سال جاری، یک خط سرویس دهی مستقیم بین جزایر بریتانیا و بندر Algeciras اسپانیا را فراهم می کند، جایی که مشتریان به بازارها در آفریقای شمالی و مدیترانه متصل می شوند.
خدمات رسانی شرکت کشتیرانی Seago، بندر دوبلین را نیز در بر خواهد گرفت،این نشان دهنده اولین حضور مستقیم گروه کشتیرانی مرسک در دوبلین، پاییتخت ایرلند می باشد.
در یک بیانه مشترک شرکت کشتیرانی مرسک و شرکت کشتیرانی Seago اعلام کردند: سرویس جدید، امکان دسترسی آسان تر به تجارت های دیگررا فراهم می سازد وهمچنین به شرکت های خواهر مرسک و Safmarine کمک می کند تا سفارشات را به مشتریانشان در شمال غربی انگلستان و ایرلند تحویل دهند.
در ادامه این بیانیه آمده است: "این خط سرویس دهی جدید، یک فرصت عالی برای عرضه محصولات آفریقای غربی به بازارهای نیجریه را به وجود می آورد."
از سوی دیگر یک منبع آگاه به لویدزلیست گفت: سایز کشتی های شرکت کشتیرانی Seago برای استفاده در این خط سرویس دهی جدید پس از مذاکرات لازم مورد تایید قرار خواهند گرفت. نکته جالب این است که خبر بازگشت کشتیرانی مرسک به بندر لیورپول صاحبان کشتی در شمال غربی انگلستان را به وجد خواهد آورد، چرا که آنها به شدت انتظار حضور یک کشتیرانی قوی در این منطقه را می کشیدند.
خط سرویس دهی جدید نه تنها دسترسی به بازارهای جدید را فراهم می کند، بلکه حکایت از این دارد که بخش کانتینری کشتیرانی دانمارکی به دنبال تقویت حضورش در این بندر لیورپول است.
ناگفته نماند: در اقدامی دیگر فاز اول ساخت ترمینال کانتینری جدید در بندر لیورپول که انتظار می رود حول وحوش اکتبر سال جاری به بهره برداری برسد، قابلیت پذیرا بودن کشتی های بزرگتری را برای بندر لیورپول فراهم می کند، که به دنبال این اتفاق بندرمذکور به شبکه آسیا-اروپا اضافه می شود،در این صورت بندر لیورپول قادر خواهد بود کشتی هایی با ظرفیت 13.000 TEU یا بیش تررا مدیریت کند در حالی که در حال حاضر فقط کشتی هایی با ظرفیت چهار هزار TEU پذیرا است حال نکته مهم به عقیده کارشناسان این است که کشتیرانی مرسک به عنوان خط کشتیرانی به شمار می آید که قابلیت ایجاد این تغییرات در بندر لیورپول را دارد.