۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۶

اجرای طرح پهنه بندی سواحل مکران توسط محیط زیست

سرپرست دفتر سواحل و تالاب های ساحلی معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: طرح پهنه بندی سواحل مکران با عرصه ای بالغ بر صد و هزار کیلومتر توسط معاونت محیط زیست دریایی در حال انجام است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۰۷۴۱
اجرای طرح پهنه بندی سواحل مکران توسط محیط زیستبه گزارش خبرنگار مانا، شهرام فداکار سرپرست دفتر سواحل و تالاب های ساحلی معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در نشست خبری 15 نمایشگاه بین المللی محیط زیست گفت: طرح مدیریت زیست محیطی منطقه حفاظت شده دیر – نخیلو تهیه شده است.
وی افزود: طرح پهنه بندی سواحل مکران با عرصه ای بالغ بر صد و هزار کیلومتر توسط معاونت محیط زیست دریایی در حال انجام است.
سرپرست دفتر سواحل و تالاب های ساحلی معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در این طرح تمام مناطق مهم دریایی که قرار است توسعه در آنها صورت گیرد مشخص خواهد شد.
وی به طرح حفاظت منطقه حفاظت شده گاندو واقع در خلیج فارس با همکاری پاکستان اشاره کرد وگفت: این طرح با همکاری های منطقه ای و کنوانسیون رامسر انجام خواهد شد.
به گفته فداکار بر این اساس طرح مدیریت زیست محیطی برای توسعه احیاء و آموزش انجام خواهد شد.
وی گفت: از آنجا که بخشی از حوزه آب خیز منطقه گاندو از پاکستان تأمین می شود این کشور نیز در این زمینه همکاری های لازم را با ما خواهد داشت.
رئیس اداره محیط زیست دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان نیز در ادامه این نشست یادآور شد: هم اکنون در منطقه گاندو 671 هکتار جنگل حرا وجود دارد.
محمدرضا علیمرادی ادامه داد: ما موفق شده ایم سالانه 10 هکتار وسعت این جنگل را افزایش دهیم.
به گفته وی در سال 1346 وسعت این جنگل 200 هکتار بوده است، یادآور شد: سال گذشته 20 هزار اصله نهال به جنگل دریای حرا اضافه شده است.
رئیس اداره محیط زیست دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان یادآور شد: کشور پاکستان در زمینه حفاظت و توسعه جنگل های حرا از ایران ضعیف تر عمل کرده است اما این کشور در زمینه حفاظت از لاک پشت های دریایی به ویژه گونه سبز بسیار موفق تر از ایران عمل کرده است.
به گفته وی پاکستان در حال حاضر چند پایگاه حفاظت و پایش برای لاک پشت های دریایی ایجاد کرده است.
علیمرادیتاکید کرد: خلیج گواتر یکی از غنی ترین چراگاه های پستانداران دریایی و زیستگاه مناسبی برای تخمگذاری لاک پشت های دریایی به دلیل وجود جلبک های دریایی غنی محسوب می شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار