۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳

پایش فک خزری با جدیت دنبال می شود

مدیرکل دفتر سواحل و زیست بوم‌های دریایی از برنامه های جامع معاونت محیط زیست دریایی برای پایش و حفاظت محیط زیست دریایی در قالب 25 طرح خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۰۷۳۹
پایش فک خزری با جدیت دنبال می شود
به گزارش خبرنگار مانا، داود میرشکاردر نشست خبری که به مناسبت برگزاری 15 نمایشگاه بین‌المللی محیط‌ زیست در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شده بود گفت: حفاظت از محیط‌ زیست آب‌های خلیج‌فارس دریای عمان و دریای خزر به عنوان یکی از اولویت‌های سازمان حفاظت محیط‌ زیست مطرح است.
وی ادامه داد: حفاظت و پایش لاک‌پشت‌های دریایی در آب‌های جنوبی کشور به عنوان یکی از مهمترین برنامه‌های دفتر سواحل و زیست‌بوم‌های دریایی در حال انجام است.
وی خاطرنشان ساخت: طرح حفاظت و پایش لاک‌پشت‌های دریایی طی یک سال گذشته در آب‌های استان‌های بوشهر و سیستان و بلوچستان به صورت کامل انجام شده است.
مدیرکل دفتر سواحل و زیست بوم‌های دریایی گفت: طی این پروژه کارشناسان محیط‌ زیست دریایی موفق شده‌اند تا اطلاعات کاملی در خصوص وضعیت زیستی لاک‌پشت‌های دریایی از گونه پوزه عقابی در استان بوشهر و نیز لاک‌پشت‌های سبز در استان سیستان و بلوچستان کسب کنند. 
وی اذعان داشت: متاسفانه اطلاعات در خصوص وضعیت زیستی لاک پشت های دریایی در استان هرمزگان همچنان ناقص است.
میرشکار با تأکید بر اینکه اطلاعات در مورد لاک پشت های دریایی در آب های هرمزگان باید تکمیل شود اظهار کرد: از سال آینده طرح جامع حفاظت و پایش لاک پشت های دریایی در این استان را آغاز می کنیم.
وی همچنین به طرح حفاظت و پایش پستانداران دریایی با همکاری سازمان های مردم نهاد در آب های جنوبی کشور اشاره کرد و گفت: در این راستا طرح مطالعات دلفین ها در منطقه خور موسی انجام شده است. 
مدیرکل دفتر سواحل و زیست بوم‌های دریایی اذعان داشت: همچنین مطالعات بر روی دلفین های گوژپشت در منطقه حفاظت شده دیر – نخیلو به زودی به اتمام خواهد رسید. 
وی در ادامه گفته های خود از برنامه های جامع معاونت محیط زیست دریایی برای پایش و حفاظت محیط زیست دریایی در قالب 25 طرح خبر داد. 
میرشکار در خصوص اقدامات معاونت محیط زیست دریایی در استان های شمالی کشور نیز اظهار داشت: طرح حفاظت و پایش فک خزری با جدیت در حال اجرا است.
میرشکاربا بیان اینکه به جوامع محلی و مدیران استانی در این زمینه آموزش های لازم داده خواهد شد به طرح توسعه سواحل مکران با عنوان یکی از پروژه های مهم توسعه دولت طی برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: در این راستا بررسی جوانب زیست محیطی تمام پروژه های قابل اجرا در سواحل قبل از هر گونه اقدامی توسط معاونت محیط زیست دریایی مطالعه و اعلان نتیجه خواهد شد.
برچسب ها: فک خزری
ارسال نظرات
آخرین اخبار