به گزارش گروه بین الملل مانا،گروه تحقیقی Verizon گزارش داد: متوسل شدن دزدان دریایی به حک کردن اینترنتی اطلاعات آن لاین کارگوهای با ارزش کشتی ها در دریا ، معزل دزدی دریایی را بسیار پیچیده ترساخته است.
واحد امنیت سایبری شرکت ارتباطات آمریکا در گزارشی به این مطلب اشاره کرد: کشتیرانی ها شاهد سرقت کشتی هایشان توسط دزدان دریایی چند ماه قبل از اینکه کسی از محتوای کارگوهای داخل کشتی ها باخبر باشد ،هستند و عجیب تر اینکه کشتی هایی با کارگوهای با ارزش تر را مورد هدف قرار می گیرند.
این گزارش می افزاید: نحوه سرقت آنها به این گونه است که سارقان بجای زندانی کردن اعضای خدمه برای چند روز و تلاش برای یافتن کارگو باارزش، زمانی که وارد کشتی می شوند به سرعت اعضای خدمه را به قسمتی انتقال داده ، محتوای کانتینترهای مورد نظر را خالی کرده و کشتی را ترک می کنند.
در بررسی های به عمل آمده پس از سرقت، این موضوع کاملا روشن است که سارقان اطلاعات کافی و دقیقی را از محتوی کانتینرها دارند که به سرعت و بدون اتلاف وقت عملیات سرقت را انجام داده اند.
متخصصان امنیت سایبری این مهم را کشف کرده اند که شرکت کشتیرانی که کشتی اش مورد سرقت قرار گرفته است یک سیستم مدیریت محتوا داخلی را برای مدیریت لیست اقلام به ویژه برای بارنامه های کارگوهای هر کشتی،به کار گرفته بود، نکته جالب این است که سارقان این فرصت را مغتنی شمرده و یک وب موذی ناشناس را بارگیری و از طریق سرور شرکت کشتیرانی به پسورود سایت دست یافته و موفق شدند از بارنامه و محتوی اطلاعاتی کارگوهای باارزش و همچنین از زمان دقیق حمل این محموله ها آگاه شوند. در این راستا، متخصصان امنیت سایبری گوش به زنگ شدند و اطلاعات لازم برای بستن سرورهای هک شده را در اختیار شرکت کشتیرانی قرارداده و پسوردها را عوض کردند.
در گزارش دیگری که در سال 2014 منتشر شد بر این واقعیت اذعان داشت که امنیت سایبری در کشتی های بازرگانی و بنادر مهم در معرض خطر روز افزون توسط حکرها و دستیابی اطلاعاتی آنها است.
لویدزلیست هم در این زمینه مقاله ای نوشت و بر این مطلب تاکید کرد: ربودن کشتی،از طریق تجاوز بر امنیت سایبری، کاملا قابل پیش بینی بود.