۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲
امروز انجام می شود:

اتمام چهارمین مرحله ممیزی پایانه های نفتی بنادر هرمزگان

چهارمین مرحله ممیزی های ادواری پایانه های نفتی بنادر کشور توسط تیم تخصصی ممیزی اداره کل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی در بنادر مستقر در مرکز هرمزگان مروز به پایان می رسد.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۶۰۵۸۱
اتمام چهارمین مرحله ممیزی پایانه های نفتی بنادر هرمزگان
به گزارش مانا؛ معاون امور بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده جهت ممیزی از پایانه های نفتی بندر خلیج فارس گفت: سازمان بنادر و دریانوردی به منظور حصول اطمینان از نحوه اجرای صحیح الزامات و استانداردها ملی و بین المللی ممیزی از ترمینال های نفتی بنادر را در دستور کار قرار داده است. 
محمد علی اصل سعیدی پور افزود: بندر خلیج فارس دومین بندر واقع شده در منطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی است که با هدف استفاده بیشتر از بازار سوخت رسانی در منطقه و بهره گیری از امکان بانکرینگ، ترانزیت و سوآپ فرآورده های نفتی ایجاد شده است. 
وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته همزمان با حضور ممیزان پایانه های نفتی بنادر کشور در استان هرمزگان، مانور اطفای حریق و امداد و نجات در بندر خلیج فارس با حضور مسوولین بندر شهید رجایی، تعدادی از کارشناسان پایانه های نفتی بنادر کشور و نمایندگان شرکت های پیمانکار برگزار شد. 
معاون امور بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به ویژگیهای فنی متمایز پایانه نفتی بندر خلیج فارس گفت: برای نگهداری ایمن فرآورده های نفتی در این بندر شامل نفت کوره، قیر، بنزین، نفتا ، گازوییل و ... که اغلب از ترکیبات خطرناک تشکیل شده، امکانات خوبی فراهم شده است.
وی تاکید کرد: این مخازن مجهزبه سیستم های خودکار اطفای حریق بوده و در ساخت آن ها مسائل ایمنی و زیست محیطی به صورت کامل رعایت شده است .
سعیدی پور ضمن اشاره به مانور بزرگ اطفای حریق و امداد و نجات در این بندر، خاطرنشان کرد: سناریوی مانور طبق بررسی خطرات و ارزیابی ریسک های صورت گرفته تهیه شده بود. 
لازم به ذکر است، مانور مذکور براساس روش اجرایی واکنش در شرایط اضطراری و با حضور تیم های مختلف اطفای حریق و امداد و نجات بندر شهید رجایی، شرکت بناگستر کرانه، شرکت کشتیرانی قشم، تایدواتر و ادارات امور بندری، روابط عمومی، گارد و انتظامات، حراست، امور عمومی و... برگزار شد.
در برگزاری این مانور علاوه بر سیستم اتوماتیک اطفای حریق مخازن از چهار دستگاه کامیون آتش نشانی ، یک دستگاه ماشین بالابر آتش نشانی و دو دستگاه آمبولانس نیز استفاده شد.
همچنین چهارمین مرحله ممیزی های ادواری پایانه های نفتی بنادر کشور توسط تیم تخصصی ممیزی اداره کل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی در بنادر مستقر در مرکز هرمزگان از دوم اسفندماه آغاز شده و تا امروز چهارشنبه، پنجم اسفندماه به پایان می رسد
برچسب ها: بنادر هرمزگان
ارسال نظرات
آخرین اخبار