۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶

برگزاری مانور تجسس و نجات دریایی در جزیره خارگ

رئیس اداره بندر ودریانوردی خارگ گفت: به منظور ارتقاء سطح آمادگی در زمان بروز مخاطرات دریایی، مانور استانی تجسس و نجات دریایی و مقابله با آلودگی در جزیره خارگ برگزار خواهد شد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۰۵۷۶
برگزاری مانور تجسس و نجات دریایی در جزیره خارگ به گزارش مانا؛جلسه هماهنگی و توجیهی به منظور ارتقاء سطح آمادگی در زمان بروز مخاطرات دریایی، مانور استانی تجسس و نجات دریایی و مقابله با آلودگی در جزیره خارگ در اداره بندر ودریانوردی خارگ و با حضور تمام دستگاه ها ی مرتبط برگزار شد.
در این جلسه بهمن نکیسا با اشاره به تردد کشتی های نفتکش خاطر نشان کرد:  روزانه شاهد انجام سفرهای دریایی مسافری از مبداء خارگ به دیگر نقاط استان از جمله بندر بوشهر و بندر گناوه هستیم و از سویی دیگر وجود تأسیسات، سکوهای نفتی و همچنین تردد کشتی های نفتکش دراین محدوده، امکان بروز آلودگی نفتی دریایی و سوانح دریایی را در این ناحیه تهدید و تشدید می کند.
وی افزود: بنابراین انجام چنین مانورهایی می تواند در جهت افزایش سطح توان عملیاتی دستگاه های مرتبط نقش موثری را در پی داشته باشد و برای هماهنگی و تقسیم کار در زمان بروز چنین حوادثی در بین این دستگاه ها این آمادگی را بوجود آورد که در هر زمان بتوانند در جهت کاهش اثرات و رفع این تهدیدات وارد عمل شوند.
شایان ذکر است  دراین  مانور شناورهای شرکت های فلات قاره، پایانه های نفتی، پتروشیمی، نیروی دریایی سپاه و دریابانی ، نیروی دریایی ارتش و اداره کل محیط زیست به همراه واحد های شناوری و پروازی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهرحضور خواهند داشت.
برچسب ها: مانور جزیره خارگ
ارسال نظرات
آخرین اخبار