به گزارش گروه بین الملل مانا،دو اپراتور بندری اصلی در انگلیس به نام های هلدینگ بندری هاچینسون و دی پی ورد ، امکان توزین کانتینرها در ترمینال را برای کشتی ها فراهم می کنند، این اقدام به کشتی ها کمک می کند تا خود را با قوانین جدید مبنی بر داشتن گواهینامه وزن دقیق که از یکم تیرماه سال جاری اجرایی می شود ،سازگار کنند.
در قانون جدید همه کانتینرها ملزم به وزن گیری پیش از بارگیری می شوند، این اقدام در جهت آگاهی سازی هم ترمینال وهم کشتی از وزن دقیق کانتینرها اعمال می شود.
قابل توجه است که دو روش برای این کار در نظر گرفته شده است، درروش اول کل کانتینر بسته بندی شده وزن گیری می شود، در حالی که در روش دوم کالاها جداگانه اندازه گیری می شوند و سپس با وزن کانتینری جمع می شوند، اما با این وجود، در حال حاضر، پیچیدگی مسئله برای کشتی ها این است که چه کاری را باید انجام بدهد تا گواهینامه وزن خالص( Verified Gross Mass (VGM مطابق با نیازها باشد، البته ناگفته نماند، اپراتورهای ترمینالی بیکار ننشسته اند و در جهت ارائه روش های جدید برای حل این معضل گام هایی را برداشته اند.
"گانش راج" مدیر بنادر مذکور بر این مطلب تاکید کرد: تماس های انجام شده با صادرکنندگان و شرکتهای کشتیرانی بر این مطلب گواهی می دهد که فراهم کردن گواهینامه وزن دقیق کانتینرها به عنوان چالشی در صنعت دریایی به شمار می آید که بدون ارائه راهکار مناسب در ترمینال های کانتینری، می تواند یک مانع لجستیکی مهمی در راستای صادرات انگلستان و به طور کلی تجارت جهانی به شمار آید.
نکته مهم اینکه ترمینال های بندری هاچینسون در شهر Felixstowe تصمیمی مبنی بر ارائه خدمات توزین کانتینراتخاذ کرده اند که به موجب این اقدام کشتی می تواند با قانون جدید لازم الاجرا سر سازگاری داشته باشند.
افسر اجرایی بندر Felixstowe خاطر نشان کرد: در پی ملاقات با تعداد زیادی از مشتریان، این نتیجه حاصل شد که بی اعتمادی زیادی در بین مشتریان نسبت به قانون جدید موج می زند.
در پایان این مقام به این نکته اشاره کرد: این قوانین جدید مستعد ایجاد آشفتگی و بی نظمی زیاد در صادرات خواهد شد لذا برای جلوگیری از وقوع این معضل، پیش از اینکه بارگیری آغاز شود، امکان وزن گیری کانتنیرها در محوطه ایی از بندر فراهم می شود.