۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷

تخلیه و بارگیری ١.٤میلیون TEU کانتینر در بنادر هرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از تخلیه و بارگیری بالغ بر ٧٠ میلیون تن کالای نفتی و غیر نفتی طی سال جاری در بنادر این استان خبر داد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۰۵۱۷
تخلیه و بارگیری ١.٤میلیون TEU کانتینر در بنادر هرمزگان
به گزارش مانا؛ ابراهیم ایدنی ضمن تشریح گزارشی از عملکرد ١٠ ماهه سال ٩٤ مجموعه کل بنادر استان هرمزگان، گفت: از مجموع عملیات انجام شده، ٤٣ میلیون و ٥٦٧هزار و ٢٥٧ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و ٢٧میلیون و ١٣٣ هزار و ٣٦٩ تن نیز به مواد نفتی اختصاص دارد.
وی با اشاره به صادرات ٢١ میلیون و ٢٢١ هزار و ٤٤٩ تن کالای غیرنفتی به خارج از کشور افزود: حجم ترانزیت اینگونه کالاها از ابتدای سال جاری تاکنون، ٣ میلیون و ٨٢٦هزار و ١٩ تن بوده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان حجم کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) کالاهای غیرنفتی را ٨ میلیون و ٢٤٨ هزار و ٤٨٦ تن عنوان کرد و گفت: طی این مدت، هشت میلیون و ١٧٦ هزار و ٣١٨ تن کالای غیر نفتی وارد کشور شد که این رقم نشانگر کاهش ٢٨ درصدی این بخش از عملیات بندری است.
به گفته ایدنی، طی این مدت بالغ بر ٩٤١ هزار و ٨٩٨ تن کالای غیرنفتی نیز از طریق بنادر تجاری این استان ترانشیپ شد.
ایدنی از ترانزیت ٦٨٨ هزار و ٩٥٩ تن انواع مشتقات و فرآورده های نفتی از طریق پایانه های بنادر این استان با رشد ٤٥ درصدی و همچنین صادرات ٩ میلیون و ٨٣٩ هزار و ٢٩٢ تن از این نوع کالاها به خارج از کشور این مدت خبر داد که ١٨ درصد افزایش دارد.
وی حجم کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) اینگونه کالاها طی سال جاری را ١٤ میلیون و ٧٤٥ هزار و ٣٩١ تن عنوان کرد و گفت: همچنین، یک میلیون و ٨٥٢ هزار و ١٥٥ تن مواد نفتی از طریق بنادر این استان، وارد کشور شد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان به عملکرد حوزه کانتینری بنادر این استان طی سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: در این مدت، یک میلیون و ٣٩١ هزار و ٩٠٧ TEU کانتینر در پایانه های کانتینری بنادر تجاری استان تخلیه و بارگیری شد که یک میلیون و ٢٣ هزار و ٥٦٩ TEU شامل کانتینرهای پر و ٣٦٨ هزار و ٣٣٨ TEU نیز به کانتینرهای خالی اختصاص داشته است.
این مقام مسئول همچنین در بخش دیگری از سخنان خود تعداد شناورهای ورودی به بنادر این استان از آغاز سال جاری تاکنون را ٢٥ هزار و ٦٥٦ فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، چهار هزار و ١٠٣ فروند شناور بالای هزار تن (رشد ١٠ درصدی) و ٢١ هزار و ٥٥٣فروند از کشتی های پهلو گرفته در بنادر تجاری هرمزگان، زیر هزار تن(رشد ٩درصدی) وزن داشته اند.
ایدنی اضافه کرد: تعداد شناورهای ورودی به بنادر طی این مدت، نسبت به مدت مشابه سال گذشته در مجموع ٩درصد افزایش داشته است.
برچسب ها: بنادر هرمزگان
ارسال نظرات
آخرین اخبار