به گزارش گروه بین الملل مانا، شش شرکت کشتیرانی دلیل لغو این سرویسها را کاهش تقاضا و افت کرایه ها عنوان کردند. در پی این اقدام که از هفته هشتم سال جاری عملی می شود، کشتیها به منظور پوشش دهی مناسب و خودداری از عدم ارائه سرویس در قالب مسیر 4 و 5 در بنادر کائوسینگ تایوان، کیامن و شکو چین، هنگ کنگ، سریلانکا، کلمبو، آنتورپ و جبل علی بازدید می کنند.
شرکتهای کشتیرانی تحت این توافقنامه شرکتهای APL، هاپاگ لوید، هیوندایی، MOL، NYK و OOCL را شامل می شوند.
بر اساس این گزارش، این سرویس در هفته 19 و در تاریخ 12 می فعالیت خود را از سر می گیرد و طبق روال گذشته در مسیر خود از آسیا به اروپا از بندر فوژو سفر خود را آغاز می کند و با گذر از بنادر کیامن، نانشا، شکو، هنگ کنگ، سنگاپور، کلمبو، ساوت هامپتون، آنتورپ، هامبورگ به رتردام می رسد.
در هفته گذشته شاهد سقوط هر چه بیشتر کرایه ها بودیم به طوری که کرایه های خط چین به شمال اروپا با 23 درصد افزایش به 332 دلار به ازای هر TEU رسید. شایان ذکر است این میزان بر اساس شاخص حمل کانتینری شانگهای در مدت مشابه سال گذشته میزان 902 دلار به ازای هرTEU بود.